Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik ve Cam Teknolojisi III | SCT305 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT |
Ders Veren | Doç. Leyla KUBAT |
Amaç |
Seramik ve cam malzemesinin temel özelliklerini hammaddelerini, teknolojisini ve biçimlendirme olanaklarını ve Sır hammaddeleri ve özelliklerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Seramik ve cam teknolojisi hakkında bilgi veren konuları içerir. |
Ders Kaynakları |
TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi GENÇ , Soner, Sır Sanatı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 2 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramik ve cam malzemesinin temel özelliklerini hammaddelerini, teknolojisini ve biçimlendirme olanaklarını öğretmek. | |
2 | Sırları oluşturan metal oksitler, karbonatlar, sülfatlarve özellikleri | |
3 | Sırları oluşturan oksitler ve özellikleri. | |
4 | Sır hammaddeleri | |
5 | Seger formülünün hesaplanması. | |
6 | Sır reçetesinin hesaplanması. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması. | |
9 | Seramik sırlarının sınıflandırılması. | |
13 | Laboratuvar Uygulaması | |
11 | Cam bilimine giriş,farklı cam türleri: saf silika camı, alkali-silikat camları | |
12 | Soda-kireç-silika camları, kurşun esaslı camlar Boro-silikat camları, alümina-silikat camları, fosfat camları | |
13 | Laboratuvar Uygulaması | |
14 | Fİnal |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seramik sırları; tanımı, özellikleri, sır - sıcaklık ilişkileri. Seramik sırlarının formülsel anlatımı. Sırları oluşturan oksitler ve özellikleri. Sır hammaddeleri Seger formülünün hesaplanması. Sır reçetesinin hesaplanması. Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması. Seramik sırlarının sınıflandırılması. Üçlü sır sistemleri. Laboratuvar Uygulaması Cam bilimine giriş,farklı cam türleri: saf silika camı, alkali-silikat camları Soda-kireç-silika camları, kurşun esaslı camlar Boro-silikat camları, alümina-silikat camları, fosfat camları Seramik ve Cam malzemesin arasındaki farklılıkların ve benzerlikleri hakkında bilgilere sahip olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seramik sırları; tanımı, özellikleri, sır - sıcaklık ilişkileri. Seramik sırlarının formülsel anlatımı. Sırları oluşturan oksitler ve özellikleri. Sır hammaddeleri Seger formülünün hesaplanması. Sır reçetesinin hesaplanması. Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması. Seramik sırlarının sınıflandırılması. Üçlü sır sistemleri. Laboratuvar Uygulaması Cam bilimine giriş,farklı cam türleri: saf silika camı, alkali-silikat camları Soda-kireç-silika camları, kurşun esaslı camlar Boro-silikat camları, alümina-silikat camları, fosfat camları Seramik ve Cam malzemesin arasındaki farklılıkların ve benzerlikleri hakkında bilgilere sahip olur | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 |