Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dekor Uygulamaları I | SCT307 | 5 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Mine POYRAZ |
Ders Veren | Doç. Mine POYRAZ |
Amaç |
Sanat ve Endüstriyel seramik üretiminde kullanılan, dekor tekniklerinim öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Sır Üstü-Sır Altı tekniklerinin uygulanması. |
Ders Kaynakları |
Seramik dekorlar ve Uygulama teknikleri,Sıdıka Sibel Sevim,Yorum Sanat,2007
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | seramik dekorları hakkında genel bilgi | |
2 | sıraltı, sırüstü, sıriçi dekorları nın öğretilmesi ve tasarımların yapılması (Siyah-beyaz) | |
3 | dekor yöntemleri anlatımı ve tasarımlara devam edilmesi | |
12 | Tasarımların değerlendirilmesi | |
5 | Tasarımlarla ilgili denemelerin yapılması | |
6 | Duvar tabakları ile ilgili uygulamaya geçiş (900 C) | |
7 | Vize | |
7 | Uygulamaya devam edilmesi | |
9 | Pişirim işleminin yapılması | |
9 | Pişirim işleminin yapılması | |
11 | renkli çalışmaların başlangıcı ve konu ile ilgili tasarımların yapılması | |
12 | tasarımların değerlendirilmesi | |
13 | Renkli denemelerin yapılması ve uygulamaların başlangıcı | |
14 | uygulamaların tamamlanması ve pişirim işleminin yapılaması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi | |||
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi | |||
Araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi | |||
Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi | |||
Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik uygulama becerisine sahip olma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 |
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |
Araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik uygulama becerisine sahip olma | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 |