Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstriyel Tasarım | SCT321 | 5 | 2 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Örgün |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Teorik ve uygulamalı çalışmalar ile araştırma, inceleme, yorum ve uygulama düzeni içinde tasarım geliştirilmesi hedeflenmektedir. Program; endüstriyel üretim koşullarında ve talepler doğrultusunda oluşan sorunları incelenmektedir. Değişen üretim ve tasarım kriterleri altında ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler değerlendirilerek, endüstriyel seramik projenin kurumsal alt yapısının oluşturulması ve ürün planlama bilincinin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Seramik endüstrisinde; pazarlama, trendler, moda, tüketici gereksinimleri, malzeme ve üretim, teknolojisi gibi ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Kura Hande Seramik üretiminde alçı model ve kalıp şekillendirme, İstanbul, Mimar Sinan Üniversitesi GSF.yayını 1993
Müçteba KUNDUL Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi. | |
2 | Uygulaması yapılacak tasarımların eskiz araştırması. | |
3 | Uygulaması yapılacak tasarımların eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi | |
4 | Tasarımların maket çalışması | |
5 | Tasarımların model çalışması | |
6 | Uygulaması yapılacak tasarımların modelinin yapılması | |
7 | Vize haftası | |
6 | Uygulaması yapılacak tasarımların modelinin yapılması | |
9 | Uygulaması yapılacak modellerin kalıplarının alınması | |
10 | Uygulaması yapılacak tasarımlar için döküm çamurunun hazırlanması | |
11 | Uygulaması yapılacak tasarımların kalıplara dökümlerin yapılması | |
12 | Dökümü yapılan tasarımların bisküi pişiriminin yapılması | |
13 | Ürünlerin sırlanması ve sır pişiriminin yapılması | |
14 | Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yeni bir tasarım yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar (araştırma, eskiz, ve teknik resim). | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Belirlenen tasarımın modelinin, model kalıbının, dökümünün, bisküvi ve sır pişiriminin yapılması bu dersin içeriğini belirler. | Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yeni bir tasarım yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar (araştırma, eskiz, ve teknik resim). | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 2 | 4 | - | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Belirlenen tasarımın modelinin, model kalıbının, dökümünün, bisküvi ve sır pişiriminin yapılması bu dersin içeriğini belirler. | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 |