EN
  • Anasayfa
  • SCT321 Endüstriyel Tasarım (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SCT321 - Endüstriyel Tasarım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Endüstriyel Tasarım SCT321 5 2 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN
Ders Veren
Amaç

Teorik ve uygulamalı çalışmalar ile araştırma, inceleme, yorum ve uygulama düzeni içinde tasarım geliştirilmesi hedeflenmektedir. Program; endüstriyel üretim koşullarında ve talepler doğrultusunda oluşan sorunları incelenmektedir. Değişen üretim ve tasarım kriterleri altında ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler değerlendirilerek, endüstriyel seramik projenin kurumsal alt yapısının oluşturulması ve ürün planlama bilincinin verilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Seramik endüstrisinde; pazarlama, trendler, moda, tüketici gereksinimleri, malzeme ve üretim, teknolojisi gibi ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler incelenmektedir.

Ders Kaynakları Kura Hande Seramik üretiminde alçı model ve kalıp şekillendirme, İstanbul, Mimar Sinan Üniversitesi GSF.yayını 1993
Müçteba KUNDUL Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 5 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 54
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi.
2 Uygulaması yapılacak tasarımların eskiz araştırması.
3 Uygulaması yapılacak tasarımların eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi
4 Tasarımların maket çalışması
5 Tasarımların model çalışması
6 Uygulaması yapılacak tasarımların modelinin yapılması
7 Vize haftası
6 Uygulaması yapılacak tasarımların modelinin yapılması
9 Uygulaması yapılacak modellerin kalıplarının alınması
10 Uygulaması yapılacak tasarımlar için döküm çamurunun hazırlanması
11 Uygulaması yapılacak tasarımların kalıplara dökümlerin yapılması
12 Dökümü yapılan tasarımların bisküi pişiriminin yapılması
13 Ürünlerin sırlanması ve sır pişiriminin yapılması
14 Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yeni bir tasarım yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar (araştırma, eskiz, ve teknik resim). Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Belirlenen tasarımın modelinin, model kalıbının, dökümünün, bisküvi ve sır pişiriminin yapılması bu dersin içeriğini belirler. Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yeni bir tasarım yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar (araştırma, eskiz, ve teknik resim). 5 3 4 3 5 2 1 2 4 - 4 4 3 3 3
Belirlenen tasarımın modelinin, model kalıbının, dökümünün, bisküvi ve sır pişiriminin yapılması bu dersin içeriğini belirler. 4 5 5 4 3 3 2 2 3 4 5 3 4 5 4