Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yüzeysel Tasarım III | SCT322 | 5 | 2 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Ders Veren | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Amaç |
Yüzeysel Tasarım III özellikle seramik malzeme yüzeyi değerlendirilmesinin yanında farklı türden malzemelerle 3 boyutlu düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik tasarım uygulamalarını destekleyen bir ders olup öğrenciyi gelecekteki çalışmalara hazırlamayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
İç ve dış mekanlarda kullanılacak modüler, artistik veya dekorasyon amaçlı diğer seramik elemanları kapsayan yüzey kaplama seramiklerini tasarım kuralları çerçevesinde uygulatmaktır. Sanatın temel verileri, seramik biçimlendirme yöntemlerine uygun olarak ele alınarak tasarımlar yapılır. Mekan, işlev, teknik ve insan faktörlerinin birbirleri ile ilişkileri ele alınarak tasarımlarda anlam ifade eden ve çevre ile bütünleşen özgün tasarımlar oluşturulur. Kurgusal yönden, çevrenin, doğanın, nesnelerin, kavramların algılanması ve izlenimlerin yeni ürünlere aktarılmasıdır. |
Ders Kaynakları |
Görsel Tasarım Öğe ve İlkeleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 7 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüzey Biçim Iliskileri, Form-Fon Iliskileri, Formun Tanimi,Fonun Tanimi | |
2 | Form-Fon Iliskileri, 3 boyutlu hazır nesneler ve Kompozisyon | Ders Laboratuar |
3 | Form-Fon Iliskileri geometrik formların ve farklı türden materyallerin Kompozisyon Içindeki Etkisi | Ders Laboratuar |
4 | Form-Fon Iliskileri geometrik formlar, renk ve biçimin Kompozisyon Içindeki Etkisi | Ders Laboratuar |
5 | Form-Fon Iliskileri kapsamında renk, doku ve derinlik Ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Ders Laboratuar |
6 | Form-Fon Iliskileri,Ritm Ve Tekrar | |
7 | Form-Fon Iliskileri Etüde Bagli Tasarim Kurallari | |
8 | Vize: Geometrik Form-Fon Iliskileri, Form ve derinilik | Ders Laboratuar |
9 | Form fon ilişkileri kapsamında büyük boyutlu ve birimli çalışmalar | Ders Laboratuar |
10 | Form-Fon Iliskileri kapsamında optik illüzyonlar | Ders Laboratuar |
11 | Form-Fon Iliskileri kapsamında katmanlarla derinlik oluşturma | Ders Laboratuar |
12 | Seramik mühür ile dokulu yüzeyler oluşturma | Ders Laboratuar |
13 | Ütopik zeminler üzerinde yaratıcı düşünme | Ders Laboratuar |
14 | Form- Fon yaratma ve değerlendirme | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Her türlü malzeme ve metaryelden 3 boyuta yakın tasarımlar kurgulayabilecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Her türlü malzeme ve metaryelden 3 boyuta yakın tasarımlar kurgulayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |