EN
  • Anasayfa
  • SCT323 Sanat Seramiği (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SCT323 - Sanat Seramiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Seramiği SCT323 5 2 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Mine POYRAZ
Ders Veren Doç. Mine POYRAZ
Amaç

Kapalı ve açık alan seramiklerinin duvar, park bahçe, meydan gibi kamusal alanlardaki yerini ve önemini anlamak ve tasarım ilkeleri doğrultusunda uygulamalar yapmak

Ders İçeriği

Kapalı mimari ve açık alan seramiklerinin, çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile teknik, estetik değerler açısından uygun tasarımlar yapabilmek.

Ders Kaynakları Ceramics Art and Perception ISSN: 1035-1841
Can, Özgür Ceren (2018) Ankara'da Kamusal Alanlardaki Seramik Duvar Panoları, Hacettepe Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Helvacıkara, Fidan Tonza ve İ.Sevim Çizer. “Sokak Sanatında Seramik Malzeme Kullanımı” idil, 64 (2019 Aralık): s. 1677-1693. doi: 10.7816/idil-08-64-06
Çevik, N., Bingöl, M. ve Özkul, D.T., (2019). Kamusal Alan Bağlamında Kentsel Mekânlarda Çağdaş Sanat Yansımaları, Fine Arts (NWSAFA), 14(4):284-297, DOI: 10.12739/NWSA.2019.14.4.D0245
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 4 1 4
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 160
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Seramiklerin mimari yapılarda kullanımı ve kent içerisinde yer alan park bahçe, meydan gibi kamusal alanlardaki yerinin genel bir yaklaşımla anlatılması Ders
2 Kent içerisinde yer alan seramik çalışmalarının çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile estetik değerler açısından eleştirisi Ders
2 Kent içerisinde yer alan seramik çalışmalarının çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile estetik değerler açısından eleştirisi Ders
4 Kamusal alanda bulunan kent mobilyası; su oyunu, aydınlatma, heykel, saksı veya tarh, kuş yuvası, oyun gibi ürünlerin dünyada yapılmış örneklerle karşılaştırılması Ders
5 İç ve dış mekanlarda yapılan tasarımların belirli bir alan için uygulanması konusunda tartışma ortamı yaratmak Ders
6 Seramiğin kamusal alanda fiziksel ve sanatsal fonksiyonlarının irdelenmesi Ders
7 ARA SINAV Ders
8 Yapılan tasarımların seçilecek alanlara göre yapılandırılması ve tasarımla olan uyumu konusunun irdelenmesi Ders
9 Maket uygulaması ve şekillendirme Ders
10 Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması Ders
11 Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre fırınlama tekniklerinin anlatılması Ders
11 Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre fırınlama tekniklerinin anlatılması Ders
13 Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması Uygulanan seramik ürünlerin, kendine has özelliklerine göre, çevresi ile olan ilişkisi göz önüne alınarak, sergileme, sunum, montaj tekniklerinin anlatılması Ders
14 FİNAL SINAVI Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Proje olarak verilen konu ile ilgili yazılı ve görsel araştırma yapar.
Onaylanan tasarımı seramik malzeme başta olmak üzere diğer materyalleri de kullanarak üç boyutlu forma dönüştürür.
Projeyi destekleyen araştırmaların sonuçlarını kullanarak, seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlar ve çizimlerini yapar.
Yaptığı araştırmayı dosyalar ve verileri sınıflandırır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Proje olarak verilen konu ile ilgili yazılı ve görsel araştırma yapar. 4 5 5 4 5 3 4 5 4 5 5 3 3 4 5
Onaylanan tasarımı seramik malzeme başta olmak üzere diğer materyalleri de kullanarak üç boyutlu forma dönüştürür. 3 5 5 4 3 5 4 3 5 3 5 5 3 5 3
Projeyi destekleyen araştırmaların sonuçlarını kullanarak, seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlar ve çizimlerini yapar. 4 5 4 3 4 5 5 4 5 4 4 5 4 4 5
Yaptığı araştırmayı dosyalar ve verileri sınıflandırır. 5 4 5 5 4 3 5 3 4 3 5 5 4 5 3