Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Seramiği | SCT323 | 5 | 2 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Mine POYRAZ |
Ders Veren | Doç. Mine POYRAZ |
Amaç |
Kapalı ve açık alan seramiklerinin duvar, park bahçe, meydan gibi kamusal alanlardaki yerini ve önemini anlamak ve tasarım ilkeleri doğrultusunda uygulamalar yapmak |
Ders İçeriği |
Kapalı mimari ve açık alan seramiklerinin, çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile teknik, estetik değerler açısından uygun tasarımlar yapabilmek. |
Ders Kaynakları |
Ceramics Art and Perception ISSN: 1035-1841
Can, Özgür Ceren (2018) Ankara'da Kamusal Alanlardaki Seramik Duvar Panoları, Hacettepe Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü, Yayınlanmamış Doktora Tezi Helvacıkara, Fidan Tonza ve İ.Sevim Çizer. “Sokak Sanatında Seramik Malzeme Kullanımı” idil, 64 (2019 Aralık): s. 1677-1693. doi: 10.7816/idil-08-64-06 Çevik, N., Bingöl, M. ve Özkul, D.T., (2019). Kamusal Alan Bağlamında Kentsel Mekânlarda Çağdaş Sanat Yansımaları, Fine Arts (NWSAFA), 14(4):284-297, DOI: 10.12739/NWSA.2019.14.4.D0245 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramiklerin mimari yapılarda kullanımı ve kent içerisinde yer alan park bahçe, meydan gibi kamusal alanlardaki yerinin genel bir yaklaşımla anlatılması | Ders |
2 | Kent içerisinde yer alan seramik çalışmalarının çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile estetik değerler açısından eleştirisi | Ders |
2 | Kent içerisinde yer alan seramik çalışmalarının çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile estetik değerler açısından eleştirisi | Ders |
4 | Kamusal alanda bulunan kent mobilyası; su oyunu, aydınlatma, heykel, saksı veya tarh, kuş yuvası, oyun gibi ürünlerin dünyada yapılmış örneklerle karşılaştırılması | Ders |
5 | İç ve dış mekanlarda yapılan tasarımların belirli bir alan için uygulanması konusunda tartışma ortamı yaratmak | Ders |
6 | Seramiğin kamusal alanda fiziksel ve sanatsal fonksiyonlarının irdelenmesi | Ders |
7 | ARA SINAV | Ders |
8 | Yapılan tasarımların seçilecek alanlara göre yapılandırılması ve tasarımla olan uyumu konusunun irdelenmesi | Ders |
9 | Maket uygulaması ve şekillendirme | Ders |
10 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması | Ders |
11 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre fırınlama tekniklerinin anlatılması | Ders |
11 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre fırınlama tekniklerinin anlatılması | Ders |
13 | Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması Uygulanan seramik ürünlerin, kendine has özelliklerine göre, çevresi ile olan ilişkisi göz önüne alınarak, sergileme, sunum, montaj tekniklerinin anlatılması | Ders |
14 | FİNAL SINAVI | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Proje olarak verilen konu ile ilgili yazılı ve görsel araştırma yapar. | |||
Onaylanan tasarımı seramik malzeme başta olmak üzere diğer materyalleri de kullanarak üç boyutlu forma dönüştürür. | |||
Projeyi destekleyen araştırmaların sonuçlarını kullanarak, seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlar ve çizimlerini yapar. | |||
Yaptığı araştırmayı dosyalar ve verileri sınıflandırır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Proje olarak verilen konu ile ilgili yazılı ve görsel araştırma yapar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 |
Onaylanan tasarımı seramik malzeme başta olmak üzere diğer materyalleri de kullanarak üç boyutlu forma dönüştürür. | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 |
Projeyi destekleyen araştırmaların sonuçlarını kullanarak, seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlar ve çizimlerini yapar. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Yaptığı araştırmayı dosyalar ve verileri sınıflandırır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |