Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik ve Cam Teknolojisi IV | SCT306 | 6 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze, örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciye farklı bünyeler için sır reçetesi araştırma, oluşturma, hazırlama ve uygulama becerisinin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Seramik teknolojisi hakkında bilgi veren konuları içerir. |
Ders Kaynakları |
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy , Soner Genç, Seramik Sırları, Seramik, Sıdıka Sibel Sevim
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Sır hammaddeleri hakkında bilgi | |
2 | Genel sınıflama, artistik ve endüstriyel sırlar hakkında bilgi | |
3 | Opak, mat, toplanmalı sırlar. Akıcı, çatlaklı, Kristal ve aventürin sırlar | |
4 | Redüksiyonlu pişirimde artistik sır tipleri | |
5 | Çamur, sır, angop, astar, oksit, pigment, sırlama yöntemleri. Çamur hazırlama yöntemleri, | |
6 | Laboratuvar çalışması, Artistik sırların uygulanacağı deney plakalarının hazırlanması | |
7 | Arasınav | |
8 | Proje konusu seçilmesi ve ön araştırma, kaynakların belirlenmesi | |
10 | Denemeler için ön çalışmaların yapılması | |
10 | Denemeler için ön çalışmaların yapılması | |
11 | Denemeler için çalışmaların devam edilmesi | |
12 | Deney sonuçlarının rapor edilmesi | |
13 | Sunum teknikleri kullanılarak proje konusu ve bulgularının sınıfla paylaşılması | |
14 | Sunum teknikleri kullanılarak proje konusu ve bulgularının sınıfla paylaşılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı sır kompozisyonlarında deney yapar. • Hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı sır kompozisyonlarında deney yapar. • Hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlar. | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |