EN
  • Anasayfa
  • SCT310 Bilgisayar Destekli Tasarım II (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SCT310 - Bilgisayar Destekli Tasarım II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Destekli Tasarım II SCT310 6 1 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - İngilizce
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Ozan BEBEK
Ders Veren
Amaç

Tasarım yazılımları kullanarak öğrencilere seramik dekor tasarlama yöntemlerinin öğretilmesi, ayrıca bu yöntemler aracılığıyla özgün tasarımlar ve üretilebilir endüstriyel ürünler yaratma becerileri kazandırılması amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Öğretim üyesi, bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğreterek öğrencilerin tasarımlarını dijital ortamda yaratmalarına yardımcı olarak, tasarım ve üretim aşamalarında karşılaşılabilecek problemler ve çözümleri hakkında öğrencileri bilgilendirecektir. Tasarımlama, problemi tanımlama ve problemi çözme yöntemleri üzerinden yapılacak eğitimde ayrıca farklı yazılımlar hakkında da genel bilgilendirmeler yapılacak ve öğrenci dönem sonu projelerinin sunumu ve sergilenmesinden de sorumlu olacaktır.

Ders Kaynakları Bilgisayar Destekli Temel Tasarım, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Temel Sanat Eğitimi Ve Dijital Ortam, Irmak İnan Akçadoğan, Epsilon Yayınevi, Kasım 2006
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 12 36
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Final Final 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Vektör tabanlı programlarda araçların tanıtımı
2 Vektör tabanlı programlarda cutout çalışması
3 Vektör tabanlı programlarda şekil çalışması
5 Vektör tabanlı programlarda desen çalışması
5 Vektör tabanlı programlarda desen çalışması
6 Vektör tabanlı programlarda raportlama, metraj baskı
6 Vektör tabanlı programlarda raportlama, metraj baskı
8 Piksel tabanlı programlarda double expose tekniği
8 Piksel tabanlı programlarda double expose tekniği
10 Piksel tabanlı programlarda luminosity tekniği
11 Piksel tabanlı programlarda afiş tasarımı
11 Piksel tabanlı programlarda afiş tasarımı
14 Piksel tabanlı programlarda pafta tasarımı
14 Piksel tabanlı programlarda pafta tasarımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenebilmesi,
Tasarım eskiz ve tasarım uygulama süreci arasındaki zamanı doğru kullanarak problemleri çözebilme becerisine sahip olabilmesi beklenmektedir
Öğrencinin; Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenebilmesi,
Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilmesi
Projesini farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini kazanabilmesi,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenebilmesi, 3 4 4 4 4 4 5 5 5 3 5 5 4 3 4
Tasarım eskiz ve tasarım uygulama süreci arasındaki zamanı doğru kullanarak problemleri çözebilme becerisine sahip olabilmesi beklenmektedir 4 3 5 4 5 5 4 4 4 5 3 4 3 4 5
Öğrencinin; Bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenebilmesi, 5 5 4 5 5 5 3 5 5 5 3 5 5 4 4
Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilmesi 3 4 4 4 3 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4
Projesini farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini kazanabilmesi, 4 5 5 3 5 4 4 4 3 5 5 5 5 3 4