Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Portfolyo ve Sunum Teknikleri I | SCT403 | 7 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, uygulama. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Ozan BEBEK |
Ders Veren | Arş. Gör. Ozan BEBEK |
Amaç |
Doğru ve özgün öz geçmiş hazırlamak, sunum teknik ve ortamlarına göre portfolyo hazırlama yöntemlerini öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Öz geçmiş hazırlama, çalışmaların kronolojik sıralanması ve sunum için fotoğraflanması, koruma ve sergilemeye yönelik basılı ve dijital sunum biçimleri. |
Ders Kaynakları |
Berryman, G., Yaratıcı Portfolyo Tasarlamak
Barrett, C., Beni İşe al! Portfolyo El Kitabı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 11 | 2 | 22 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 3 | 15 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kişisel sunum hakkında bilgi, Kişisel sunum teknikleri,Monogram ve kartvizit tasarımı. Öz geçmiş ve niyet mektubu hazırlama. | |
2 | Özgeçmiş oluşturma ve tasarım örneklerinin gösterilmesi | |
3 | Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları. | |
4 | Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi. | |
5 | Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi. | |
6 | Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi. | |
7 | Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması. | |
7 | Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması. | |
7 | Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması. | |
10 | Portfolyoda yer alacak çalışma görsellerinin özgün tasarıma aktarılması süreçleri. | |
11 | Portfolyoda yer alacak çalışma görsellerinin özgün tasarıma aktarılması süreçleri. | |
10 | Portfolyoda yer alacak çalışma görsellerinin özgün tasarıma aktarılması süreçleri. | |
10 | Portfolyoda yer alacak çalışma görsellerinin özgün tasarıma aktarılması süreçleri. | |
14 | Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu değerlendirme. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Portfolyoyu kişiselleştirmek. | |||
Portfolyonun alt yapısını hazırlamak. | |||
Portfolyo için seçilen çalışmaları toparlamak. | |||
Kendi koleksiyonunu hazırlamak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Portfolyoyu kişiselleştirmek. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 |
Portfolyonun alt yapısını hazırlamak. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Portfolyo için seçilen çalışmaları toparlamak. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
Kendi koleksiyonunu hazırlamak. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |