Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cam Tasarımı ve Uygulaması I | SCT427 | 7 | 5 + 5 | 14,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin mesleki erkini eline aldığını ispatlayacağı diploma projesi öncesi araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje uygulamaları gerçekleştirmeleri amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Belirlenen konu çerçevesinde cam malzeme kullanımına uygun tasarımların geliştirilmesi, uygulamaya yönelik teknik problemlerin öngörülmesi ve çözümlenmesi, tasarımdan sergilemeye kadar olan çalışma sürecinin planlanması ve tasarımların uygulamaya dönüştüğü noktada kullanılacak tekniklerin belirlenmesi, uygulanması ve sergilenmesini kapsar. |
Ders Kaynakları |
Çağdaş Cam Sanatı- Fırın Teknikleri ve Uygulamalar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konularının belirlenmesi. Öğrencinin önceki yıllarda yapmış olduğu uygulamaları konusunda bir sunum gerçekleştirmesi ve bitirme projesi konusu kapsamında en az üç teklif sunması.ve bu tekliflerin değerlendirilmesi | Seminer |
2 | Öğrencilerin yapmış oldukları eskizler üzerinde ortak eleştiriler yapılması. Konu seçiminde karşılaşacakları teknik zorlukların irdelenmesi. Malzeme seçiminde dikkat edecekleri temel unsurlar hakkında bilgilendirilmeleri | Tartışmalı Ders Seminer |
3 | Yapılan eskizler ve kroki çizimleri üzerinde ortak eleştirilerin yapılması. Eskiz ve kroki çizimlerinde ölçülendirme tekniklerinin gösterilmesi. Öğrencilerin seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik araştırmalar yapmasına yönlendirilmesi. | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Yapılan çizim ve tasarımlar üzerinde son olarak, projenin gelişme süreci, teknik ve estetik açıdan değerlendirilmesinin yapılması. Projeyi en iyi şekilde bütünleyecek “isimlendirme ” konusunun işlenmesi. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Öğrencilerin bu güne kadar yapmış oldukları eskiz çalışmalarının , teknik çizimlerinin , tasarımlarının temasını açıklayan teorik sunumu ve proje gelişim sürecini programlayan (çalışma takvimini) bir dosya içinde danışmanlarına sunmaları. Denemelerin yapılması. | Seminer Laboratuar |
6 | Denemelerin sonuçlarına göre öğrencilere, tasarımlarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebileceklerinin anlatılması. | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
12 | Uygulamalar ve sergi düzenlemesinin kurgulanması | Laboratuar |
12 | Uygulamalar ve sergi düzenlemesinin kurgulanması | Laboratuar |
14 | Dosya sunumu, sergi ve değerlendirme | Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenir, öğrenci kendi tasarım ve üretim sürecini yönetebilir hale gelir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Belirlenen konuyla ilgili araştırma yapar ve problematikleri öngörebilir ve çözüm yöntemleri geliştirir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci kendi belirlediği tema çerçevesinde terminolojiyi doğru kullanır ve uygulamaları ile birlikte mesleki ustalığını ortaya koyar. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci özgün projesini sergiler, sunar ve savunur. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenir, öğrenci kendi tasarım ve üretim sürecini yönetebilir hale gelir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Belirlenen konuyla ilgili araştırma yapar ve problematikleri öngörebilir ve çözüm yöntemleri geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci kendi belirlediği tema çerçevesinde terminolojiyi doğru kullanır ve uygulamaları ile birlikte mesleki ustalığını ortaya koyar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci özgün projesini sergiler, sunar ve savunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |