Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik Cam Kimyası ve Teknolojisi II | SCT422 | 8 | 5 + 5 | 14,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
||||||||||||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||||||||||||
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe | ||||||||||||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||||||||||||
EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT | ||||||||||||||
Ders Veren | |||||||||||||||
Amaç |
Seramik çamur, astar ve sırları ve pişirim yöntemleri ile ilgili konularda araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje araştırmaları ve uygulamaları yapmak amaçlanır. |
||||||||||||||
Ders İçeriği |
Seramik teknolojisi alanında özgün bir araştırma konusunun belirlenmesi, konuya uygun hammaddelerin kimyasal analizlerin yapılması; çamur, astar ve sır reçetelerinin oluşturulması, seger reçetelerinin hesaplanması, seramik çamur, astar veya sır ölçüm ve analizlerinin uygulanması, kontrollerinin yapılmasını içerir. Pafta hazırlama ve sergileme ile sunuma hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler. |
||||||||||||||
Ders Kaynakları |
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
|
||||||||||||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 14 | 98 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 366 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 14,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu | |
2 | Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu | |
4 | Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi | |
4 | Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi | |
5 | Seramik çamur ve sır özel araştırmasının içindekiler bölümünün oluşturulması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
14 | Laboratuvar uygulamalarının değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. | |||
Çamur ve sır renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Çamur ve sır reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Çamur ve sır renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Farklı hammaddelerin çamur ve sır içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
Çamur ve sır renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
Çamur ve sır reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
Çamur ve sır renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |
Farklı hammaddelerin çamur ve sır içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |