Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanatsal Seramik Tasarım ve Uygulama II | SCT426 | 8 | 5 + 5 | 14,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Ön Koşul Dersler | |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Elif AĞATEKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciyle, seramik malzemenin ifade olanaklarının sorgulandığı, çağın diline uygun yeni teknikler ve düşünme biçimleri üzerinde seramik malzemeyle araştırma yapma olanağı verilen bu derste sanatsal ifadesi ve teknik yeterliliği olgunlaşmış özgün uygulamaların yapılması amaçlanır. |
Ders İçeriği |
1. İç ve dış mekana uygun projeler tasarlanır. 2. Tasarımlar seramik tekniklerinden yararlanılarak gerçekleştirilir. 3. Konu ile ilgili malzeme-mekan problemleri saptanır. 4. Problemlerin çözümüne yönelik ölçeklendirme ve uygulamalar yapılır. |
Ders Kaynakları |
Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London
Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 14 | 98 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 15 | 3 | 45 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 359 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 14,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin belirledikleri konu ve kavramlarla ilgili yaptıkları araştırmalar değerlendirilir. Kavramın ifadesinde yapmakla yükümlü oldukları 5 formun biçimlendirilmesine devam edilir. | |
2 | 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder | |
2 | 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder | |
2 | 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder | |
2 | 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder | |
6 | Belirlenen kavramın ifadesinde 3 farklı boyda tabak formu hazırlanır. | |
7 | Biçimlendirmesi tamamlanan formlar üzerinden değerlendirme yapılır. | |
9 | 3 farklı boyda tabak formunun hazırlıklarına devam edilir. | |
9 | 3 farklı boyda tabak formunun hazırlıklarına devam edilir. | |
10 | Belirlenen kavrama bağlı olacak 1 adet 15x15 cm ebatında karo tasarımı yapılır ve uygulanır. | |
14 | Final | Ders |
14 | Final | Ders |
14 | Final | Ders |
14 | Final | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanatsal birikimini özgün formlarla ifade eder. | |||
Özgün sanatsal formlar tasarlar | |||
Tasarımları üç boyutlu algılar sorunlarını çözer. | |||
Sanatsal birikiminin farkına varır. | |||
Seçtiği konuyla ilgili malzeme mekan ilişkisini kurar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanatsal birikimini özgün formlarla ifade eder. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Özgün sanatsal formlar tasarlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Tasarımları üç boyutlu algılar sorunlarını çözer. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Sanatsal birikiminin farkına varır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Seçtiği konuyla ilgili malzeme mekan ilişkisini kurar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |