Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cam Tasarımı ve Uygulaması II | SCT428 | 8 | 5 + 5 | 14,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Önceki derste belirlenen proje uygulamalarının devamı niteliğindeki dersin kapsamında çalışmaların tüm çözüm önerileri ile birlikte sergilenmesi hedeflenir. |
Ders İçeriği |
Özgün proje kapsamında gerçekleştirilen uygulamaların sergilenmesi ve bu aşamaya hazırlık evresinde yapılan araştırma ve çalışmaları kapsar. |
Ders Kaynakları |
Çağdaş Cam Sanatı- Fırın Teknikleri ve Uygulamalar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konularının belirlenmesi. Öğrencinin önceki yıllarda yapmış olduğu uygulamaları konusunda bir sunum gerçekleştirmesi ve bitirme projesi konusu kapsamında en az üç teklif sunması.ve bu tekliflerin değerlendirilmesi | Seminer |
2 | Öğrencilerin yapmış oldukları eskizler üzerinde ortak eleştiriler yapılması. Konu seçiminde karşılaşacakları teknik zorlukların irdelenmesi. Malzeme seçiminde dikkat edecekleri temel unsurlar hakkında bilgilendirilmeleri | Tartışmalı Ders Seminer |
3 | Yapılan eskizler ve kroki çizimleri üzerinde ortak eleştirilerin yapılması. Eskiz ve kroki çizimlerinde ölçülendirme tekniklerinin gösterilmesi. Öğrencilerin seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik araştırmalar yapmasına yönlendirilmesi. | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Yapılan çizim ve tasarımlar üzerinde son olarak, projenin gelişme süreci, teknik ve estetik açıdan değerlendirilmesinin yapılması. Projeyi en iyi şekilde bütünleyecek “isimlendirme ” konusunun işlenmesi. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Öğrencilerin bu güne kadar yapmış oldukları eskiz çalışmalarının , teknik çizimlerinin , tasarımlarının temasını açıklayan teorik sunumu ve proje gelişim sürecini programlayan (çalışma takvimini) bir dosya içinde danışmanlarına sunmaları. Denemelerin yapılması. | Seminer Laboratuar |
6 | Denemelerin sonuçlarına göre öğrencilere, tasarımlarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebileceklerinin anlatılması. | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
7 | Uygulama | Laboratuar |
12 | Uygulamalar ve sergi düzenlemesinin kurgulanması | Laboratuar |
12 | Uygulamalar ve sergi düzenlemesinin kurgulanması | Laboratuar |
14 | Dosya sunumu, sergi ve değerlendirme | Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenir, öğrenci kendi tasarım ve üretim sürecini yönetebilir hale gelir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Belirlenen konuyla ilgili araştırma yapar ve problematikleri öngörebilir ve çözüm yöntemleri geliştirir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci kendi belirlediği tema çerçevesinde terminolojiyi doğru kullanır ve uygulamaları ile birlikte mesleki ustalığını ortaya koyar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenci özgün projesini sergiler, sunar ve savunur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenir, öğrenci kendi tasarım ve üretim sürecini yönetebilir hale gelir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Belirlenen konuyla ilgili araştırma yapar ve problematikleri öngörebilir ve çözüm yöntemleri geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci kendi belirlediği tema çerçevesinde terminolojiyi doğru kullanır ve uygulamaları ile birlikte mesleki ustalığını ortaya koyar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci özgün projesini sergiler, sunar ve savunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |