EN
  • Anasayfa
  • SCT428 Cam Tasarımı ve Uygulaması II (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SCT428 - Cam Tasarımı ve Uygulaması II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cam Tasarımı ve Uygulaması II SCT428 8 5 + 5 14,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Ders Veren
Amaç

Önceki derste belirlenen proje uygulamalarının devamı niteliğindeki dersin kapsamında çalışmaların tüm çözüm önerileri ile birlikte sergilenmesi hedeflenir.

Ders İçeriği

Özgün proje kapsamında gerçekleştirilen uygulamaların sergilenmesi ve bu aşamaya hazırlık evresinde yapılan araştırma ve çalışmaları kapsar.

Ders Kaynakları Çağdaş Cam Sanatı- Fırın Teknikleri ve Uygulamalar
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bitirme projesi konularının belirlenmesi. Öğrencinin önceki yıllarda yapmış olduğu uygulamaları konusunda bir sunum gerçekleştirmesi ve bitirme projesi konusu kapsamında en az üç teklif sunması.ve bu tekliflerin değerlendirilmesi Seminer
2 Öğrencilerin yapmış oldukları eskizler üzerinde ortak eleştiriler yapılması. Konu seçiminde karşılaşacakları teknik zorlukların irdelenmesi. Malzeme seçiminde dikkat edecekleri temel unsurlar hakkında bilgilendirilmeleri Tartışmalı Ders Seminer
3 Yapılan eskizler ve kroki çizimleri üzerinde ortak eleştirilerin yapılması. Eskiz ve kroki çizimlerinde ölçülendirme tekniklerinin gösterilmesi. Öğrencilerin seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik araştırmalar yapmasına yönlendirilmesi. Ders Tartışmalı Ders
4 Yapılan çizim ve tasarımlar üzerinde son olarak, projenin gelişme süreci, teknik ve estetik açıdan değerlendirilmesinin yapılması. Projeyi en iyi şekilde bütünleyecek “isimlendirme ” konusunun işlenmesi. Ders Tartışmalı Ders
5 Öğrencilerin bu güne kadar yapmış oldukları eskiz çalışmalarının , teknik çizimlerinin , tasarımlarının temasını açıklayan teorik sunumu ve proje gelişim sürecini programlayan (çalışma takvimini) bir dosya içinde danışmanlarına sunmaları. Denemelerin yapılması. Seminer Laboratuar
6 Denemelerin sonuçlarına göre öğrencilere, tasarımlarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebileceklerinin anlatılması. Ders Tartışmalı Ders
7 Uygulama Laboratuar
7 Uygulama Laboratuar
7 Uygulama Laboratuar
7 Uygulama Laboratuar
7 Uygulama Laboratuar
12 Uygulamalar ve sergi düzenlemesinin kurgulanması Laboratuar
12 Uygulamalar ve sergi düzenlemesinin kurgulanması Laboratuar
14 Dosya sunumu, sergi ve değerlendirme Tartışmalı Ders Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenir, öğrenci kendi tasarım ve üretim sürecini yönetebilir hale gelir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Belirlenen konuyla ilgili araştırma yapar ve problematikleri öngörebilir ve çözüm yöntemleri geliştirir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci kendi belirlediği tema çerçevesinde terminolojiyi doğru kullanır ve uygulamaları ile birlikte mesleki ustalığını ortaya koyar. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci özgün projesini sergiler, sunar ve savunur. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenir, öğrenci kendi tasarım ve üretim sürecini yönetebilir hale gelir. - - - - - - - - - - - - - - -
Belirlenen konuyla ilgili araştırma yapar ve problematikleri öngörebilir ve çözüm yöntemleri geliştirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci kendi belirlediği tema çerçevesinde terminolojiyi doğru kullanır ve uygulamaları ile birlikte mesleki ustalığını ortaya koyar. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci özgün projesini sergiler, sunar ve savunur. - - - - - - - - - - - - - - -