EN
  • Anasayfa
  • SCT221 Çamur Tornası I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SCT221 - Çamur Tornası I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çamur Tornası I SCT221 3 1 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Ozan BEBEK
Ders Veren Arş. Gör. Ozan BEBEK
Amaç

Tornada üretilebilecek ürünler tasarlar. Tasarlanacak ürünleri belirler. Ürünlerin özelliklerini irdeler. Üretilecek ürünün çamurunu belirler. Tasarımı uygular. Uygulanan tasarımı sorgular ve sonuçlandırır.

Ders İçeriği

Öğrencilere, geleneksel ve yöresel çamur şekillendirme yöntemlerinden serbest şekillendirme, sucuk tekniği, plaka tekniği ve çamur tornasında form yapma tekniklerini uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlamaktadır. Geleneksel ve yöresel çamur çeşitlerini tanımlayabilmesi, Çamur şekillendirmede kullanılan tekniklerden çamuru yoğurma ve serbest şekillendirme tekniğini uygulayabilmesi, Çamur şekillendirmede kullanılan tekniklerden çamur tornasında form yapabilmeyi öğrenebilmesi, Dersin içeriği hakkında bilgi verilerek kullanılacak malzeme, araç ve gereçlerin tanıtımı, Çamur şekillendirme yöntemlerine başlamadan önce çamurun yoğrulması ve yöresel çamur çeşitleri hakkında bilgilendirme

Ders Kaynakları Çamur Tornası Yardımcı Ders Notu, Peterson, Susan, Peterson, Jan (2009) Seramik yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim, Karakalem Kitabevi Basım Yayın İzmir.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 9 27
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tornada yapılabilecek tasarımlar hakkında bilgilendirme. Bu konuda daha önce hazırlanan proje ve çalışmaların incelenmesi.
2 Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi
5 Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi
5 Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi
5 Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi
6 Çamur tornasında verilen ölçülerde düzgün silindir formu şekillendirilmesi
7 Arasınav
6 Çamur tornasında verilen ölçülerde düzgün silindir formu şekillendirilmesi
9 Çamur tornasında düzgün şekillendirilmiş silindir üzerinden gövde genişletme ve boyun daraltma uygulamalarının yapılması
10 Çamur tornasında tabak uygulamaları
11 Çamur tornasında tabak uygulamaları
12 Çamur tornasında önceden şekillendirilmiş formların dip alma uygulamalarının yapılması
13 Çamur tornasında önceden şekillendirilmiş formlara kulp takma uygulamalarının yapılması
14 Değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarlanacak ürünleri belirler. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Ürünlerin özelliklerini irdeler. Üretilecek ürünün çamurunu belirler. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tasarımı uygular. Uygulanan tasarımı sorgular ve sonuçlandırır. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tornada üretilebilecek ürünler tasarlar. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tasarlanacak ürünleri belirler. 5 5 5 3 5 3 5 5 5 3 5 5 3 5 3
Ürünlerin özelliklerini irdeler. Üretilecek ürünün çamurunu belirler. 3 5 3 5 5 5 5 3 5 5 5 4 5 5 5
Tasarımı uygular. Uygulanan tasarımı sorgular ve sonuçlandırır. 5 3 4 5 5 5 3 5 5 4 5 4 3 5 3
Tornada üretilebilecek ürünler tasarlar. 4 5 3 5 3 5 4 3 5 4 5 3 3 5 3