Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Alevde Şekillendirme I | SCT222 | 3 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ders kapsamında öğrencilerin şaloma, mandrel ve renkli cam çubuklar kullanarak takıdan objeye farklı, küçük ebatlı tasarım ve özgün sanatsal uygulamalarda bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Öğrenciye sıcak cam şekillendirme yöntemlerinden olan alevde şekillendirme tekniklerini tanıtır ve el becerilerini geliştirecek çeşitli uygulamaları kapsar. |
Ders Kaynakları |
Cam Sanatında Alevde Çalışma Tekniği
The Complete Book of Glass Beadmaking |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malzeme ile ve şalomaya uygun uygulama yaparak pratik geliştirme | Ders Laboratuar |
2 | Kalın cam çubuğu şalomada eriterek homojen, ince cam çubuk çekme pratiği yapılması | Ders Laboratuar |
3 | Doğru ve dolu kaynak yapımı uygulamaları | Ders Laboratuar |
4 | Şalomada üfleme denemelerinin yapılması, boru camdan ilk temel form olan mekik formunun üflenerek oluşturulması | Ders Laboratuar |
5 | Tam küre uygulamalarının yapılması | Ders Laboratuar |
6 | Açık alevde silindir ve koni çalışması | Ders Laboratuar |
6 | Açık alevde silindir ve koni çalışması | Ders Laboratuar |
6 | Açık alevde silindir ve koni çalışması | Ders Laboratuar |
9 | İki dolu formun birbirine doğru kaynak yapılması denemeleri | Ders Laboratuar |
10 | Kaynak yapılan formların doğru tavlanması aşamasının kavranması | Ders Laboratuar |
11 | Konu ile ilgili tasarım üzerinde eskiz çalışması yapılması. Eskizlerin tartışılması. | Ders |
11 | Konu ile ilgili tasarım üzerinde eskiz çalışması yapılması. Eskizlerin tartışılması. | Ders |
13 | Tasarımın uygulanması ve sergilenmeye uygun hale getirilmesi. | Ders Laboratuar |
13 | Tasarımın uygulanması ve sergilenmeye uygun hale getirilmesi. | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, açık alevde cam çubuk kullanarak doğrusal cam kaynağı yapar. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Cam borudan düzgün bir şekilde mekik adı verilen temel şekli oluşturur. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenci, cam boruları kullanarak tam küre, silindir ve koni şeklini uygular. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrenci, yaptığı uygulamaların sahip olduğu gerilimi bilir ve tavlama aşamasını öğrenir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, açık alevde cam çubuk kullanarak doğrusal cam kaynağı yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cam borudan düzgün bir şekilde mekik adı verilen temel şekli oluşturur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, cam boruları kullanarak tam küre, silindir ve koni şeklini uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, yaptığı uygulamaların sahip olduğu gerilimi bilir ve tavlama aşamasını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |