EN
  • Anasayfa
  • SCT222 Alevde Şekillendirme I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SCT222 - Alevde Şekillendirme I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Alevde Şekillendirme I SCT222 3 1 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Ders Veren
Amaç

Ders kapsamında öğrencilerin şaloma, mandrel ve renkli cam çubuklar kullanarak takıdan objeye farklı, küçük ebatlı tasarım ve özgün sanatsal uygulamalarda bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Öğrenciye sıcak cam şekillendirme yöntemlerinden olan alevde şekillendirme tekniklerini tanıtır ve el becerilerini geliştirecek çeşitli uygulamaları kapsar.

Ders Kaynakları Cam Sanatında Alevde Çalışma Tekniği
The Complete Book of Glass Beadmaking
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Malzeme ile ve şalomaya uygun uygulama yaparak pratik geliştirme Ders Laboratuar
2 Kalın cam çubuğu şalomada eriterek homojen, ince cam çubuk çekme pratiği yapılması Ders Laboratuar
3 Doğru ve dolu kaynak yapımı uygulamaları Ders Laboratuar
4 Şalomada üfleme denemelerinin yapılması, boru camdan ilk temel form olan mekik formunun üflenerek oluşturulması Ders Laboratuar
5 Tam küre uygulamalarının yapılması Ders Laboratuar
6 Açık alevde silindir ve koni çalışması Ders Laboratuar
6 Açık alevde silindir ve koni çalışması Ders Laboratuar
6 Açık alevde silindir ve koni çalışması Ders Laboratuar
9 İki dolu formun birbirine doğru kaynak yapılması denemeleri Ders Laboratuar
10 Kaynak yapılan formların doğru tavlanması aşamasının kavranması Ders Laboratuar
11 Konu ile ilgili tasarım üzerinde eskiz çalışması yapılması. Eskizlerin tartışılması. Ders
11 Konu ile ilgili tasarım üzerinde eskiz çalışması yapılması. Eskizlerin tartışılması. Ders
13 Tasarımın uygulanması ve sergilenmeye uygun hale getirilmesi. Ders Laboratuar
13 Tasarımın uygulanması ve sergilenmeye uygun hale getirilmesi. Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, açık alevde cam çubuk kullanarak doğrusal cam kaynağı yapar. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Cam borudan düzgün bir şekilde mekik adı verilen temel şekli oluşturur. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenci, cam boruları kullanarak tam küre, silindir ve koni şeklini uygular. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenci, yaptığı uygulamaların sahip olduğu gerilimi bilir ve tavlama aşamasını öğrenir. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci, açık alevde cam çubuk kullanarak doğrusal cam kaynağı yapar. - - - - - - - - - - - - - - -
Cam borudan düzgün bir şekilde mekik adı verilen temel şekli oluşturur. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, cam boruları kullanarak tam küre, silindir ve koni şeklini uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, yaptığı uygulamaların sahip olduğu gerilimi bilir ve tavlama aşamasını öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -