Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çamur Tornası II | SCT226 | 4 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Örgün |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Ozan BEBEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Tornada üretilebilecek ürünler tasarlamak. Tasarlanacak ürünleri belirlemek Ürünlerin özelliklerini irdelemek, Üretilecek ürünün çamurunu belirlemek. Tasarımı uygulamak. Uygulanan tasarımı sorgulamak ve sonuçlandırmak. |
Ders İçeriği |
Öğrencilere, geleneksel ve yöresel çamur şekillendirme yöntemlerinden serbest şekillendirme, sucuk tekniği, plaka tekniği ve çamur tornasında form yapma tekniklerini uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlamaktadır. Geleneksel ve yöresel çamur çeşitlerini tanımlayabilmesi, Çamur şekillendirmede kullanılan tekniklerden çamuru yoğurma ve serbest şekillendirme tekniğini uygulayabilmesi, Çamur şekillendirmede kullanılan tekniklerden çamur tornasında form yapabilmeyi öğrenebilmesi, Dersin içeriği hakkında bilgi verilerek kullanılacak malzeme, araç ve gereçlerin tanıtımı, Çamur şekillendirme yöntemlerine başlamadan önce çamurun yoğrulması ve yöresel çamur çeşitleri hakkında bilgilendirme |
Ders Kaynakları |
Contemporary Ceramics, Peterson, Susan, Watson-Guptill Pub., New York, 2000
Çamur Tornası Yardımcı Ders Notu, Peterson, Susan, Peterson, Jan (2009) Seramik yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim, Karakalem Kitabevi Basım Yayın İzmir. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tornada yapılabilecek tasarımlar hakkında bilgilendirme. Bu konuda daha önce hazırlanan proje ve çalışmaların incelenmesi. | |
2 | Tasarım çalışmaları ve projelerin belirlenmesi, fonksiyonel tasarımlar, artistic tasarımlar | |
2 | Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi | |
3 | Hazırlanan tasarım ve fonksiyonel projelerin değerlendirilmesi | |
5 | Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi | |
4 | Tasarımların tornada uygulama çalışmaları | |
5 | Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi | |
5 | Tasarımların tornada uygulama çalışmaları | |
5 | Çamurun hazırlanması ve çamur tornasında çamurun merkeze getirilmesi | |
5 | Tasarımların tornada uygulama çalışmaları | |
8 | Çamur tornasında verilen ölçülerde düzgün silindir formu şekillendirilmesi | |
7 | Arasınav | |
8 | Hazırlanan tasarım ve artistik projelerin değerlendirilmesi | |
8 | Çamur tornasında verilen ölçülerde düzgün silindir formu şekillendirilmesi | |
4 | Tasarımların tornada uygulama çalışmaları | |
9 | Çamur tornasında düzgün şekillendirilmiş silindir üzerinden gövde genişletme ve boyun daraltma uygulamalarının yapılması | |
4 | Tasarımların tornada uygulama çalışmaları | |
10 | Çamur tornasında tabak uygulamaları | |
11 | Ekleme ve parçaların montajı | |
11 | Çamur tornasında tabak uygulamaları | |
12 | Kurutma ve pişirim öncesi değerlendirme | |
12 | Çamur tornasında önceden şekillendirilmiş formların dip alma uygulamalarının yapılması | |
13 | Pişirme, sırlama | |
13 | Çamur tornasında önceden şekillendirilmiş formlara kulp takma uygulamalarının yapılması | |
14 | Proje sunumu ve Değerlendirme | |
14 | Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarlanacak ürünleri belirler. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Ürünlerin özelliklerini irdeler. Üretilecek ürünün çamurunu belirler. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Tasarımı uygular. Uygulanan tasarımı sorgular ve sonuçlandırır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Tornada üretilebilecek ürünler tasarlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarlanacak ürünleri belirler. | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
Ürünlerin özelliklerini irdeler. Üretilecek ürünün çamurunu belirler. | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 |
Tasarımı uygular. Uygulanan tasarımı sorgular ve sonuçlandırır. | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Tornada üretilebilecek ürünler tasarlar. | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 |