Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik ve Cam Restorasyon II | SCT230 | 4 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Önceki dersin pratiklerini geliştirmeyi hedefler. |
Ders İçeriği |
Restorasyon kuralları ve eser orijinalliğine uygun restorasyon yapabilme becerisi kazandıracak pratikleri kapsar. |
Ders Kaynakları |
Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Restarasyon terminolojisi | |
2 | Seramik malzemelerinin sınıflandırılması | Ders |
3 | Restarasyonda kullanılacak yardımcı malzemelerin tanıtımı | Ders |
4 | Restorasyonu yapılacak olan malzemelerin değerlendirilmesi | Ders |
5 | Seramik kırıklarının sınıflandırılması | Ders Laboratuar |
6 | Seramik kırıklarının birleştirilmesi | Ders Laboratuar |
6 | Seramik kırıklarının birleştirilmesi | Ders Laboratuar |
8 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin tamamlanması için gerekli malzemelerin belirlenmesi | Ders Laboratuar |
9 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması | Ders Laboratuar |
9 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması | Ders Laboratuar |
9 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması | Ders Laboratuar |
12 | Tamamlanan yada birleştirilen seramik formun tamir izlerinin gizlenmesi | Ders Laboratuar |
12 | Tamamlanan yada birleştirilen seramik formun tamir izlerinin gizlenmesi | Ders Laboratuar |
14 | Değerlendirme, tartışma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, seramik malzeme üzerindeki hasarın tespitini yapar, hasarlı seramik ürün hakkında veri toplar. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hasarlı seramik ürünü, ürün özelliklerine göre restorasyona hazırlama sürecini yönetir. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Seramik malzemenin eksik ve yitik bölümlerini, kurallara göre ve orjinalliğe en uygun şekilde restore eder. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, seramik malzeme üzerindeki hasarın tespitini yapar, hasarlı seramik ürün hakkında veri toplar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasarlı seramik ürünü, ürün özelliklerine göre restorasyona hazırlama sürecini yönetir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik malzemenin eksik ve yitik bölümlerini, kurallara göre ve orjinalliğe en uygun şekilde restore eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |