Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknoloji Uygulamaları | SCT327 | 5 | 2 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciye kendi oluşturacağı sır reçetesini hazırlama ve uygulama becerisinin kazandırılması |
Ders İçeriği |
Seramik kimyası ve teknolojisi hakkında bilgi veren konuları içerir |
Ders Kaynakları |
DOĞAN Şaduman, Açıklamalı Seramik Teknolojisi, Gama Reklam, 1. Baskı, İstanbul, 1985
FRASER, Harry, Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri Doç.Dr. ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi Yayını No: 457, İstanbu, 1983 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sır hammaddeleri | |
2 | Genel sınıflandırma ,Endüstriyel ve Artistik sırlar | |
3 | Opak, mat, toplanmalı sırlar | |
4 | Akıcı sırlar, çatlaklı sırlar | |
5 | Kristal sırlar, Aventürin sırlar | |
6 | Redüksiyonlu pişirimde Artistik sır tipleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Artistik sır reçetelerinin hazırlanması, Reçete hesapları | |
9 | Laboratuvar çalışması, Artistik sırların uygulanacağı deney plakalarının hazırlanması | |
10 | Laboratuvar çalışması, sırların uygulanacağı deney plakalarının çoğaltılması | |
11 | Laboratuvar çalışması, sırların tartılması ve öğütülmesi | |
12 | Laboratuvar çalışması, Sırların deney plakaları üzerine uygulanması, sırlı pişirim | |
13 | Rapor hazırlama | |
14 | Dönem sonu sınavı ve değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, oluşturulan sır reçetesinde ve bünyesinde kullanılan hammaddelerin özelliklerini tanır, hangi hammaddeleri kullanabileceğini saptar. | |||
Hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlar, farklı kompozisyonlarda sır reçeteleri geliştirebilir ve sır çeşidine bağlı olarak reçeteleri hesaplar. | |||
Farklı sır kompozisyonlarında deney yapar, araştırmasını yaptığı sır bünyesini tasarladığı seramik yüzeylerde uygulayabilir. | |||
Yaptığı araştırmayı değerlendirir ve rapor haline getirir. | |||
Sır Bünyesinin uygulayabileceği deney Plakalarını hazırlar ve sır bünyesini plakalara uygular. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, oluşturulan sır reçetesinde ve bünyesinde kullanılan hammaddelerin özelliklerini tanır, hangi hammaddeleri kullanabileceğini saptar. | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 |
Hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlar, farklı kompozisyonlarda sır reçeteleri geliştirebilir ve sır çeşidine bağlı olarak reçeteleri hesaplar. | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 4 |
Farklı sır kompozisyonlarında deney yapar, araştırmasını yaptığı sır bünyesini tasarladığı seramik yüzeylerde uygulayabilir. | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 |
Yaptığı araştırmayı değerlendirir ve rapor haline getirir. | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 |
Sır Bünyesinin uygulayabileceği deney Plakalarını hazırlar ve sır bünyesini plakalara uygular. | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |