Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
3D Modelleme | SCT329 | 5 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Amaç |
Öğrencilerin, Seramik tasarımı ile ilgili her türlü teknik çizimleri ve tasarımlarını Simens Nx yazılımında 3 boyutlu ortamda katı modelleme ve yüzey örme komutlarını kullanarak çizebilmelerini sağlamak dersin temel amacıdır. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar ortamında 3 boyutlu tasarım teknikleri |
Ders Kaynakları |
Özel Bağcı & Doğanay Çerçi (2002) Bilgisayar Destekli Tasarım MEB Yayınevi, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 3D Modellemeye Giriş | |
2 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Skecth alanı 2 boyutta çizim | |
2 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Skecth alanı 2 boyutta çizim | |
4 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude Revolve Komutları | |
4 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude Revolve Komutları | |
6 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude revolve örnek çizimler | |
7 | Simens Nx'te Surface Komutları | |
8 | Ara Sınav | |
7 | Simens Nx'te Surface Komutları | |
7 | Simens Nx'te Surface Komutları | |
11 | Render Almada Camera Ayarları | |
13 | Pafta Oluşturma | |
13 | Pafta Oluşturma | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknik çizim unsurlarını tanıma. | |||
3 Boyutta düşünebilme yetisini geliştirebilir | |||
Çizimlerin uygun ölçekte çıktılarını alabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknik çizim unsurlarını tanıma. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |
3 Boyutta düşünebilme yetisini geliştirebilir | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Çizimlerin uygun ölçekte çıktılarını alabilme | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |