Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Temel Tasarım II | SCT234 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Ozan BEBEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Çağın gelişen teknolojisi uyum sağlayabilmek amacıyla, yapılacak olan üç boyutlu çizimlerin bilgisayar ortamında görselleştirilmesi konularında bilgi ve beceri aktarmak. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar destekli tasarımın anlamı ve kapsamı. Bilgisayarların evrimi, bileşenleri, ve çalışması. Programlama dilleri ve diğer iletişim konuları. İki ve üç boyutlu tasarımlar ve çizimler için AutoCad ve 3d Max programlarıyla yapılan uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
Autocad Çizim ve Uygulamaları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Vektör tabanlı programlarda araçların tanıtımı | |
2 | Vektör tabanlı programlarda cutout çalışması | |
3 | Vektör tabanlı programlarda şekil çalışması | |
4 | Vektör tabanlı programlarda desen çalışması | |
4 | Vektör tabanlı programlarda desen çalışması | |
7 | Vektör tabanlı programlarda raportlama, metraj baskı | |
7 | Vektör tabanlı programlarda raportlama, metraj baskı | |
8 | Piksel tabanlı programlarda double expose tekniği | |
8 | Piksel tabanlı programlarda double expose tekniği | |
10 | Piksel tabanlı programlarda luminosity tekniği | |
11 | Piksel tabanlı programlarda afiş tasarımı | |
11 | Piksel tabanlı programlarda afiş tasarımı | |
14 | Piksel tabanlı programlarda pafta tasarımı | |
14 | Piksel tabanlı programlarda pafta tasarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çizim üzerinde ihtiyaç duyulan modify işlemlerini gerçekleştirir | |||
Tasarım sürecinde kullanılacak programları tanır | |||
Çizim için gerekli olan ikonları kullanır | |||
Tüm geometrik temel formları çizer | |||
Program menülerini tanır ve kullanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çizim üzerinde ihtiyaç duyulan modify işlemlerini gerçekleştirir | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Tasarım sürecinde kullanılacak programları tanır | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Çizim için gerekli olan ikonları kullanır | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 |
Tüm geometrik temel formları çizer | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Program menülerini tanır ve kullanır | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |