Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Model Kalıp Biçimlendirme III | SCT209 | 3 | 2 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Örgün |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Amaç |
Değişen üretim ve tasarım kriterleri altında ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler değerlendirilerek, endüstriyel seramik projenin kurumsal alt yapısının oluşturulması ve ürün planlama bilincinin verilmesi amaçlanmaktadır. Seramik endüstrisinde; pazarlama, trendler, moda, tüketici gereksinimleri, malzeme ve üretim teknolojisi gibi ürün tasarımını belirleyen farklı etkenler incelenmektedir. Seramik şekillendirmede yardımcı malzemelerden biri olan alçı ile torna ve şablonla şekillendirme yöntemleriyle model hazırlama ve kalıp alma yöntemlerinin uygulamalı ve teorik olarak öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Alçı şekillendirme yöntemlerinden Şablon yöntemi kullanılarak farklı tasarımlarda tabak formlarının yapılması ve kalıplama aşamalarının yada kalıplama tekniğinin öğretilmesi.. alçı tornasında yapılabilecek seramik süs eşyası formların şekillendirme yöntemi ve yapılan formun torna üzerinde yada diğer kalıplama yöntemleri ile kalıplanmasının öğretilmesi. |
Ders Kaynakları |
Alçı Şekillendirme Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri, Yunis Yılmazer, Alpa Pazarlama, İstanbul, Temmuz 2008 Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müşteba Kundul, Biltur Yayın Hizmetleri A.Ş. 2013,İstanbul
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 11 | 55 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Atölye ortamı,makina ve malzemeler tanıtılır ders programı yapılır | |
2 | Alçı hazırlama, alçının kaba form olarak şekilllendirilmesi ve istenilen ölçülere getirilmesi | |
3 | model yapımı ve kalıp alma tekniklerinide uygulaya bilecekleri basit bir seramik form tasarlanması (modüler karo,kapaklı kutu vb ) | |
4 | Eskizlerin değerlendirilmesi, model yapımına geçiş | |
5 | Modellerin şekillendirilmesi 1 | |
6 | Modellerin şekillendirilmesi 2 | |
7 | Modellerin şekillendirilmesi 3 | |
8 | Ara Sınav, Modellerin şekillendirilmesi 4 | |
9 | Modellerin son rötuşunun yapılması, kalıp planının oluşturulması | |
10 | Kalıp alma | |
11 | Kalıpların temizlik ve rutuşunun yapılması ,kurutulması. | |
12 | Dökümleri yapılan işlerin kurutulması ve kuruyan işlerin rötuşlarının yapılması, bisküvi pişirimine hazırlanması | |
13 | Bisküviden cıkan işlerin sırlanması sırlama tekniklerinin değerlendirilmesi 1 | |
14 | Bisküviden çıkan işlerin sırlanması sırlama tekniklerinin değerlendirilmesi 2 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alçının kimyasal yapısı kalıp alırken alçı hazırlama yönteminin öğrenilmesi Gerekli çizim programlarını kullanarak yeni ürünler tasarlamak Tasarlanan formların günümüz yeniliklerinden faydalanarak üretilmesini sağlamak Şablonla tabak üretim aşamalarının öğrenilmesi ve tek yada çift cidarlı tabak kalıbının öğrenilmesi Alçı tornası kullanılarak geleneksel yada modern sanatta yapılabilen özgün formların yapılması Farklı teknikler ile dekoratif objeler üretmek ve günümüz sanat anlayışıyla birlikte özgün formlar üretebilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alçının kimyasal yapısı kalıp alırken alçı hazırlama yönteminin öğrenilmesi Gerekli çizim programlarını kullanarak yeni ürünler tasarlamak Tasarlanan formların günümüz yeniliklerinden faydalanarak üretilmesini sağlamak Şablonla tabak üretim aşamalarının öğrenilmesi ve tek yada çift cidarlı tabak kalıbının öğrenilmesi Alçı tornası kullanılarak geleneksel yada modern sanatta yapılabilen özgün formların yapılması Farklı teknikler ile dekoratif objeler üretmek ve günümüz sanat anlayışıyla birlikte özgün formlar üretebilmek | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |