Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Temel Tasarım I | SCT233 | 3 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Ozan BEBEK |
Ders Veren | Arş. Gör. Fatma ÇİFTÇİ |
Amaç |
Öğrencilerin bilgisayar desteği ile üç boyutlu özgün tasarımlar yapabilmesi. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar ortamında 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim yapabilmesi için gerekli menü ve ikonların örneklerle incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturur. |
Ders Kaynakları |
Autocad Çizim ve Modelleme, Dr. Hasan Gökkaya
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders programının ve yönteminin aktarımı. | |
3 | Piksel tabanlı programlarda nokta çalışması | |
3 | Piksel tabanlı programlarda nokta çalışması | |
4 | Piksel tabanlı programlarda çizgi çalışması | |
4 | Piksel tabanlı programlarda çizgi çalışması | |
7 | Piksel tabanlı programlarda şekil çalışması | |
7 | Piksel tabanlı programlarda şekil çalışması | |
8 | Piksel tabanlı programlarda ışık çalışması | |
9 | Piksel tabanlı programlarda doku çalışması | |
12 | Piksel tabanlı programlarda manipulasyon çalışması | |
11 | Piksel tabanlı programlarda montaj çalışması | |
12 | Piksel tabanlı programlarda manipulasyon çalışması | |
13 | Vektör tabanlı programların tanıtımı | |
14 | Vektör tabanlı programlarda renk çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | |||
3D programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | |||
Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | |||
3D programı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eskiz ve projelerinin bilgisayar ortamında hangi programlar kullanılarak tasarlandığını öğrenir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 |
3D programının katı modelleme menü ve ikonlarını öğrenir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |
Projelerini katı modelleme sayesinde 3 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 |
3D programı ile tasarımlarının 2 boyutlu görüntülerini oluşturabilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |