Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Yeterlilik Uygulamaları II | SCT402 | 8 | 2 + 3 | 8,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Mine POYRAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Seramik malzeme ile farklı malzemeleri birleştirerek, yeni teknikler üzerinde araştırma yapma olanağı veren bu derste özgün proje araştırmaları ve uygulamaları yapmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Öğrencinin önerdiği üç konudan birinin seçilip, uygulanması.Öğrencinin, jürinin kabul ettiği öneri doğrultusunda özgün çalışabilmesi sağlanır.Öğrenciler yarıyıl başında belirlenen ön jüri tarihinde jüriye konu tekliflerini sunarlar. Sömestrde ara değerlendirme yapılır.Yarıyıl sonu değerlendirme: Diploma Proje çalışması jüri tarafından değerlendirilir. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konuları açıklanır.Öğrencilerden,önceki yıllarda yapmış oldukları uygulamalar konusunda bilgi alınır.Çalışmalarını destekleyecek yayınlar ile ilgili bilgi verilir. | |
2 | Öğrencilerin yapmış oldukları eskizler üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Konu seçiminde karşılaşacakları teknik zorluklar irdelenir. Malzeme seçiminde dikkat edecekleri temel unsurlar hakkında bilgilendirilirler. | |
3 | Yapılan eskizler ve kroki çizimleri üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Eskiz ve kroki çizimlerinde ölçülendirme teknikleri gösterilir.Seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik araştırma yöntemleri irdelenir. | Ders Sözlü |
4 | Yapılan teknik çizimler üzerinde, projenin gelişme süreci, teknik ve estetik açıdan değerlendirilmesi yapılır. Projeyi en iyi şekilde bütünleyecek isimlendirme konusu işlenir. | Ders Sözlü |
5 | Öğrenciler bu güne kadar yapmış oldukları eskiz çalışmalarını , teknik çizimlerini , tasarımlarının temasını açıklayan teorik sunumu ve proje gelişim sürecini programlayan (çalışma takvimini) bir dosya içinde danışmanlarına sunarlar. | Ders Sözlü |
6 | Maket çalışmalarına devam edilir. Maket çalışmalarının teknik çizimlerle paralel gidip gitmediği kontrol edilir.Gerektiğinde teknik çizimler maketlere göre düzenlenir. | Ders Sözlü |
7 | Arasınav. Öğrencilerin dosyalarının değerlendirme sonuçları açıklanır ve tartışılır. ( Birinci ara değerlendirme quiz). Bu sonuçlara göre öğrencilere, tasarımlarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebilecekleri anlatılır. | Ders Sözlü |
8 | Maket çalışmaları üzerinde ana tasarımda karşılaşılacak teknik problemler irdelenir. Proje tasarımının enstelasyon çizimleri yapılır. | Ders Sözlü |
9 | Öğrenciler bu hafta içinde, projelerinde kullanacakları iki, üç yada dört maket tasarımının teknik çalışmasını bitirmek zorundadırlar.Çalışmalar kurutma evresine bırakılır.Kullanılan malzemeye göre kurutma aşamaları ve yöntemleri açıklanır. | Ders Sözlü |
10 | Bu hafta maketler ve dosya çalışmalarından vize değerlendirmesi yapılır.(Vize değerlendirmesi ). | Ders Sözlü |
11 | Yapılan tasarımlara göre sırlama ,oksitleme yada dekorlama teknikleri gibi yüzey çalışmaları yapılır. Kullanılan malzemeye uygun olarak, hazırlanan deneme plakaları üzerinde orjinal sır araştırmaları ve teknikleri denenir. | Ders Sözlü |
12 | Yapılan sır, oksit denemeleri fırınlanır. Bu güne kadar yapılan tüm maket çalışmaları ve sır, oksit ve reklendirme yöntemleri çalışmaları fotoğraflanır. Diploma Projesi Raporu dosyasına eklenir. | Ders Sözlü |
13 | Maket çalışmalarının fırınlama işlemleri bitirilir.Çalışmalar teknik ve estetik açıdan, yapılan çalışmalara göre değişik kriterlerde değerlendirilir. | Ders Sözlü |
14 | Proje dosyaları toplanarak ödev notu değerlendirilmesi yapılır | Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki yeteneklerini geliştirmek. | |||
Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. | |||
Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | |||
Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | |||
Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki yeteneklerini geliştirmek. | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 |
Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 |
Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 |