EN
  • Anasayfa
  • SCT331 Serbest Seramik Tasarımı (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SCT331 - Serbest Seramik Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Serbest Seramik Tasarımı SCT331 5 2 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Mine POYRAZ
Ders Veren
Amaç

Seramiği bir malzeme olarak el alarak seramik ve farklı malzeme birlikteliği ile bağımsız bir alan yaratmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Seramik ya da kil malzemelerle birlikte, farklı malzeme çeşitlerini kullanarak yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünü geliştirmek.

Ders Kaynakları Arzu Emel ALTINKILIÇ. Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Bileşik Sanatlar Anasanat Dalı, Ankara/ Türkiye, ORCID: 0000-0003-4665-3640
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Malzemelerin farklı tema ile birlikte nasıl kullanılabileceğini kavratmaya yönelik deneysel çalışmalar Sözlü
2 Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması Sözlü
2 Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması Sözlü
4 Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. Sözlü
4 Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. Sözlü
6 Seramik malzemelerle ifade gücünün geliştirilmesi. Sözlü
7 VİZE Sözlü
8 Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. Sözlü
8 Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. Sözlü
10 Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması Sözlü
10 Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması Sözlü
12 Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması Sözlü
12 Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması Sözlü
14 FİNAL Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. 4 5 5 4 1 3 3 4 3 2 3 4 3 4 4
Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. 5 4 4 5 5 5 4 4 5 4 4 5 4 5 4
Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. 5 5 4 3 4 3 4 5 3 4 5 4 3 5 4
Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. 3 4 5 3 4 5 4 5 3 3 3 4 5 4 5
Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar. 4 3 4 3 4 4 3 4 3 5 3 4 3 4 1