Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Serbest Seramik Tasarımı | SCT331 | 5 | 2 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Mine POYRAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Seramiği bir malzeme olarak el alarak seramik ve farklı malzeme birlikteliği ile bağımsız bir alan yaratmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Seramik ya da kil malzemelerle birlikte, farklı malzeme çeşitlerini kullanarak yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünü geliştirmek. |
Ders Kaynakları |
Arzu Emel ALTINKILIÇ. Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Bileşik Sanatlar Anasanat Dalı, Ankara/ Türkiye, ORCID: 0000-0003-4665-3640
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malzemelerin farklı tema ile birlikte nasıl kullanılabileceğini kavratmaya yönelik deneysel çalışmalar | Sözlü |
2 | Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması | Sözlü |
2 | Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması | Sözlü |
4 | Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. | Sözlü |
4 | Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. | Sözlü |
6 | Seramik malzemelerle ifade gücünün geliştirilmesi. | Sözlü |
7 | VİZE | Sözlü |
8 | Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. | Sözlü |
8 | Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. | Sözlü |
10 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması | Sözlü |
10 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması | Sözlü |
12 | Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması | Sözlü |
12 | Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması | Sözlü |
14 | FİNAL | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 |