Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) | PFE302 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, sınıf yönetimi kavramını tanıtarak öğretmen adaylarının uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilir hale gelmelerini sağlamak, bununla birlikte sınıf ortamında arzu edilmeyen davranışların sebeplerini tanıyıp, bunlarla başa çıkma yöntemleri geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar. |
Ders Kaynakları |
Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara.
Sınıf Yönetimi (2012) Sarpkaya, R. (Ed.) Anı yayıncılık, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sınıf Yönetimi | Ders |
2 | Sınıf İçi Kurallar | Ders |
3 | Motivasyon | Ders |
4 | Dikkat Çekme, Cesaretlendirme ve Övgü | Ders |
5 | Sınır Koyma | Ders |
6 | Disiplin | Ders |
7 | İstenen Davranışların Desteklenmesi | Ders |
8 | İstenen Davranışların Desteklenmesi 2 | Ders |
10 | İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi | Ders |
10 | İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi | Ders |
12 | Rahatlatıcı Etkinlikler | Ders |
12 | Rahatlatıcı Etkinlikler | Ders |
14 | Etkinlik Sunumları | Ders |
14 | Etkinlik Sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Motivasyon kuramlarını kavramak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Motivasyon kuramlarını kavramak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Motivasyon kuramlarını kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Motivasyon kuramlarını kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |