Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik II | MTM102 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Alıştırma ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Seçil DEMİRAY |
Ders Veren | Öğr. Gör. Seçil DEMİRAY |
Amaç |
Öğrencilerin dönem içerisinde gösterilecek matematik konularını öğrenmeleri, analitik düşünce yeteneğini kazanmaları, ekonomi ve iş hayatında karşılarına çıkabilecek matematik problemlerini modelleyerek, çözmeleri ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Türev, Yerel maksimum ve minimum noktalar, Ekonomi ve İş hayatında Marjinal Analiz, Belirsiz İntegral, Belirli İntegral, Matrisler ve Determinant, Lineer Denklem Sistemleri |
Ders Kaynakları |
Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi
Öğretim Elemanının Kendi Notları Mahmut Koçak, Doğa ve Sosyal Bilimler İçin Genel ve Temel Matematik,Kampüs Yayıncılık,2014 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ortalama değişim, türev kavramı ve türevin geometrik yorumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Türev Alma Kuralları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Özel fonksiyonların türev alma kuralları ve L'Hospital kuralı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Bir fonksiyonun artan ve azalan olduğu aralıkları ve ekstremum noktaları bulma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Bir fonksiyonun konveks ve konkav olduğu aralıkları ve büküm noktalarını bulma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Türevin ekonomi uygulamaları, basit marjinal analiz | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Türev kullanılarak ekstremum problemlerinin incelenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar ve soruların incelenerek genel tekrar yapılması | |
9 | Belirsiz integral | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Belirli integral ve alan bulma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Matrisler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Çeşitli yöntemlerle Determinant hesaplama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Bir matrisin tersini bulma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Bir lineer denklem sistemini matrisler yardımıyla çözme Cramer ve Gauss eliminasyon yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir fonksiyonun eksremum değerlerini bularak, basit optimizasyon problemlerini çözebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Türev alma kurallarını uygulayıp, türevin ekonomideki uygulamalarını yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Belirsiz ve belirli integral kavramlarını bilir, temel teknikleri uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Matris ve determinant kavramlarını bilir, cebirsel işlemleri yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Lineer denklem sistemlerini Cramer veya Gauss Eliminasyon metodlarına göre çözebilir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir fonksiyonun eksremum değerlerini bularak, basit optimizasyon problemlerini çözebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türev alma kurallarını uygulayıp, türevin ekonomideki uygulamalarını yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Belirsiz ve belirli integral kavramlarını bilir, temel teknikleri uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Matris ve determinant kavramlarını bilir, cebirsel işlemleri yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Lineer denklem sistemlerini Cramer veya Gauss Eliminasyon metodlarına göre çözebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |