EN
  • Anasayfa
  • MTM102 Matematik II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
MTM102 - Matematik II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Matematik II MTM102 2 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Alıştırma ve Uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Seçil DEMİRAY
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin dönem içerisinde gösterilecek matematik konularını öğrenmeleri, analitik düşünce yeteneğini kazanmaları, ekonomi ve iş hayatında karşılarına çıkabilecek matematik problemlerini modelleyerek, çözmeleri ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Yerel maksimum ve minimum noktalar, Ekonomi ve İş hayatında Marjinal Analiz, Belirsiz İntegral,Belirli İntegral, Matrisler ve Determinant, Lineer Denklem Sistemleri

Ders Kaynakları Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi
Öğretim Elemanının Kendi Notları
Mahmut Koçak, Doğa ve Sosyal Bilimler İçin Genel ve Temel Matematik,Kampüs Yayıncılık,2014
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fonksiyonların artan azalan olduğu aralıkları ve yerel maksimum ve minimum noktalarını bulma
2 Fonksiyonun konkav ve konveks olduğu aralıkları ve fonksiyonların büküm noktalarını bulma, grafikte yorumlama
3 Ortalama maliyet, ortalama gelir ve ortalama kar fonksiyonları ve marjinal maliyet, marjinal gelir ve marjinal kar fonksiyonlarını hesaplama Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Optimizasyon problemleri
5 Belirsiz integral, temel integral alma teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Kısmi integrasyon yöntemi ve iktisat, işletme uygulamaları
8 Belirli integral , bazı uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
8 Belirli integral , bazı uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Belirli integral kullanarak alan hesaplama
10 Matris tanımı, matrislerde cebirsel işlemler
11 Determinant tanımı ve bir matrisin tersini hesaplama Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
12 Lineer denklem sistemlerinin matrisler yardımı ile çözülmesi
13 Yok etme metodu ve Gauss yok etme metodu
14 Genel Problemler ve Uygulamalar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sosyal Bilimlerde ortaya çıkan problemleri analiz eder.
Temel Matematik bilgisini kullanır.
Matematik tekniklerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
Grafiksel verileri okumak ve çıkarsama yapılmasını sağlar.
Analitik değerlendirmeler yapar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Sosyal Bilimlerde ortaya çıkan problemleri analiz eder. - - - - - - - - - - - - - -
Temel Matematik bilgisini kullanır. - - - - - - - - - - - - - -
Matematik tekniklerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. - - - - - - - - - - - - - -
Grafiksel verileri okumak ve çıkarsama yapılmasını sağlar. - - - - - - - - - - - - - -
Analitik değerlendirmeler yapar. - - - - - - - - - - - - - -