Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim ve Organizasyon | UBF102 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Amaç öğrencilerin yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
M. Şerif Şimşek, Adnan Çelik. Yönetim ve Organizasyon.
Tamer, Koçel (2015). İşletme Yöneticiliği |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim Tarihi ve temel kavramlar | Ders |
2 | Yöneticiler ve Yönetim | Ders |
3 | Yönetim Çevresi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Yönetimin Fonksiyonlarına Genel Bir Bakış | Ders |
5 | Yönetimin Fonksiyonlarına Genel Bir Bakış-Planlama-Örgütleme | Ders |
6 | Yöneltme-Koordinasyon ve Kontrol | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Örgütsel Yapı ve Tasarım | Ders Tartışmalı Ders |
8 | vize | |
9 | Yönetim Kuramları | Ders |
10 | Geleneksel(Klasik) Yönetim Kuramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | İnsan İlişkileri(Neoklasik) Yönetim Kuramı | Ders |
12 | Modern Yönetim Kuramı | Ders |
13 | Amaçlara göre Yönetim, Çatışma, Stres ve Kriz Yönetimi | Ders |
14 | Değişimi ve Yenilikçiliği Yönetme, TKY, kariyer geliştirme,Öğrenen örgütler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | 2 | 3 | 2 | 3 | - | 4 | 3 | 5 | - | 3 | 2 | 4 | - | 3 |
Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | - | - | 5 | - | 3 | 2 | - | 2 | 2 |
Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir | 3 | 3 | 2 | 3 | - | 3 | - | 5 | - | 2 | 2 | 4 | - | 3 |
Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | 3 | 3 | 3 | 4 | - | 4 | 2 | 4 | - | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 4 | - | 3 | 2 | 4 | 3 | - |