Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Borçlar Hukuku | MUF104 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe, Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Emrah DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu'nun genel ve özel hükümlerinin değerlendirilmesi, bilimsel ve yargısal kaynaklar ışığında borç ilişkisinin doğumu, hükümleri ve türlerinin irdelenmesidir. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu'nun sistematiği, Borçlar Hukuku'nun kaynakları, borç ve borç ilişkisi kavramları, borç ilişkilerinin kaynakları, borçtan sorumluluk ve özel borç ilişkileri incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Oğuzman, M. Kemal/ Öz, M. Turgut, Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, C. 1, 20. Bası, İstanbul, 2022.
Oğuzman, M. Kemal/ Öz, M. Turgut, Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, C. 2, 17. Bası, İstanbul, 2022. Eren, Fikret, Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, 27. Baskı, Ankara, 2022. Eren, Fikret, Borçlar Hukuku: Özel Hükümler, 10. Baskı, Ankara, 2022. Kılıçoğlu, Ahmet M., Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, 26. Bası, Ankara, 2022. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Borçlar Hukuku'nun konusu, temel kavramlar ve diğer hukuk dalları ile olan ilişkisi | Ders |
2 | Borç ve borç ilişkileri, borcun kaynakları | Ders |
3 | Sözleşmeden kaynaklanan borç ilişkileri | Ders |
4 | Haksız fiilden kaynaklanan borç ilişkileri | Ders |
5 | Sebepsiz zenginleşmeden kaynaklanan borç ilişkileri | Ders |
6 | Borç ilişkisinin hükümleri, borcun ifası ve temerrüt | Ders |
7 | Borç ilişkilerinde özel durumlar | Ders |
8 | Satış Sözleşmesi | Ders |
9 | Mal Değişim Sözleşmesi, Bağışlama Sözleşmesi | Ders |
10 | Kiralama Sözleşmesi | Ders |
11 | Ödünç Sözleşmesi, Hizmet Sözleşmesi | Ders |
12 | Eser Sözleşmesi, Yayım Sözleşmesi, Vekâlet İlişkileri | Ders |
13 | Havale Sözleşmesi, Saklama Sözleşmesi | Ders |
14 | Kefalet Sözleşmesi, Ölünceye Kadar Bakma Sözleşmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Borç ilişkisinin unsurları, borcun kaynakları ve sorumluluk kavramlarını kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Borç ilişkisinin sona ermesi hallerini, borcun ifası veya temerrüdüne bağlanan sonuçları kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sözleşme tiplerini ve unsurlarını ayrıntılı bir biçimde öğrenebilir, ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Borç ilişkisinin unsurları, borcun kaynakları ve sorumluluk kavramlarını kavrayabilir. | 4 | - | 4 | - | - | 5 | 5 | 4 | - | - | - | 4 | - | 4 |
Borç ilişkisinin sona ermesi hallerini, borcun ifası veya temerrüdüne bağlanan sonuçları kavrayabilir. | 4 | - | 4 | - | - | 5 | 5 | 4 | - | - | - | 4 | - | 4 |
Sözleşme tiplerini ve unsurlarını ayrıntılı bir biçimde öğrenebilir, ayırt edebilir. | 4 | - | 4 | - | - | 5 | 5 | 4 | - | - | - | 4 | - | 4 |