Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Etiği ve Sosyal Sorumluluk | MUF220 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Etikle ilgili teorik bilgiler verilmekte ve sosyal sorumluluk projeleriörneklerle anlatılmaktadır |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Ders Veren | |
Amaç |
etik kavram ve ilkeleri ile sosyal sorumluluk kavramlarını öğretmek |
Ders İçeriği |
Etikle ilgili teorik bilgiler verilmekte ve sosyal sorumluluk projeleriörneklerle anlatılmaktadır |
Ders Kaynakları |
Yayınlanmış kitap ve makaleler
yazılı ve elektronik ortamdaki tüm kaynaklar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 4 | 4 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 4 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik Kuralları | Tartışmalı Ders |
2 | ETİK KAVRAMI VE MUHASEBE MESLEĞİNDE ETİK | Tartışmalı Ders |
3 | KAMUDA ETİK | Tartışmalı Ders |
4 | MUHASEBE EĞİTİMİNDE ETİK DERSİNİN ÖNEMİ | Tartışmalı Ders |
5 | MUHASEBE VE DENETİM MESLEĞİNDE ETİK İLE İLGİLİ DÜZENLEMELER | Tartışmalı Ders |
6 | DENETİMİNDEUYGULANMASIGEREKENETİKKURALLAR | Tartışmalı Ders |
7 | Görecilik | Tartışmalı Ders |
8 | Etik teorileri | Tartışmalı Ders |
9 | Mesleki yozlaşma ve etik arasındaki ilişki | Tartışmalı Ders |
10 | TURKİYE’DE MUHASEBE HUKUKU | Tartışmalı Ders |
11 | YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ETİK İLKELER, SORUMLULUKLAR VEDAVRANIŞ KURALLARI | Tartışmalı Ders |
12 | etik ikilem | Tartışmalı Ders |
13 | EĞİTİM DENETİMİNDE ETİK | Tartışmalı Ders |
14 | İŞ YERİNDE ETİK ORTAM SAĞLAMAK | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
muhasebe ve denetim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye, yenilikçiliğe her şart altında önem vermek ve verileri ilgili doğrultuda toplayabilmek. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
muhasebe ve denetim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | - | - | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | 5 |
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | - | 5 | - | 5 | 5 | - | 5 |
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye, yenilikçiliğe her şart altında önem vermek ve verileri ilgili doğrultuda toplayabilmek. | 5 | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - |