Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Muhasebe Standartları | MUF307 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Öğrenciler ve dersin hocasının sunumu şeklinde gerçekleşmektedir |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Ümmühan ASLAN |
Amaç |
uluslararası Muhasebe standartlarını öğrenmek |
Ders İçeriği |
Ders uluslararası muhasebe standartları kurulu tarafından oluşturulan uluslar arası raporlama standartlarını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
IASB web Sitesi, KGK Web sitesi, internet kaynakları, resmi gazete
IASB web Sitesi, KGK Web sitesi, internet kaynakları, resmi gazete |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslararası Raporlama Standartlarına Neden İhtiyaç Duyulmuştur | |
2 | Kavramsal Çerçeve | |
3 | Hasılat ve stoklar Standardı | |
4 | Maddi Duran Varlıklar | |
5 | Nakit Akım Tablosu | |
6 | Muhasebe Politikaları,Muhasebe Tahmin ve Hatalarındaki Değişim | |
7 | Gelir vergisi Standardı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kiralamalar ve Çalışanlara sağlanan faydalar | |
10 | Finansal Tabloların Sunumu | |
11 | Bilanço Tarihinden Sonraki Olaylar | |
12 | Devlet teşvikleri ve Yardımları, Tarım Faaliyetler Standardı | |
13 | Borçlanma Maliyetleri,varlıklarda değer düşüklüğü,maddi olmayan duran varlıklar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
uluslararası muhasebe standartlarına göre finansal rapor hazırlama becerisini elde eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu dersi alan öğrenci uluslararası muhasebe standartlarının ne olduğu, yerel muhasebe standartlarından farklarını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
uluslararası muhasebe standartlarına göre finansal rapor hazırlama becerisini elde eder. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bu dersi alan öğrenci uluslararası muhasebe standartlarının ne olduğu, yerel muhasebe standartlarından farklarını açıklar | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Dersi alan öğrenci uluslararası muhasebe standartlarına göre hazırlanmış finansal raporları analiz eder ve yorum yapar. | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
uluslararası muhasebe standartlarına göre finansal rapor hazırlama becerisini elde eder. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi alan öğrenci uluslararası muhasebe standartlarının ne olduğu, yerel muhasebe standartlarından farklarını açıklar | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
uluslararası muhasebe standartlarına göre finansal rapor hazırlama becerisini elde eder. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi alan öğrenci uluslararası muhasebe standartlarının ne olduğu, yerel muhasebe standartlarından farklarını açıklar | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dersi alan öğrenci uluslararası muhasebe standartlarına göre hazırlanmış finansal raporları analiz eder ve yorum yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |