Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Yöntemleri | MUF407 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Amaç |
Bu ders bilimsel araştırmanın temel kavramlarının ve bilimsel araştırma ilkelerini ve sürecini öğretmeye yöneliktir. |
Ders İçeriği |
Bilimsel araştırmas dersi bilimsel araştırmasının temel kavramlarını ve bilimsel araştırmada metodolojik yaklaşımı içermektedir. Aynı zamanda bilimsel araştırma sürecinin adımları, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve rapor hazırlamayı kapsar. |
Ders Kaynakları |
Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık.
Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık. Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları. Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası. Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık. Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları. Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık. Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 6 | 18 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 6 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Tanışma, dersin amacının ve araştırma eğitiminin öneminin tartışılması | Tartışmalı Ders |
2 | Bilim ve Bilim Tarihi | Problem Çözme |
3 | Bilimsel Araştırmada Paradigmalar | Tartışmalı Ders |
4 | Araştırma Yöntemlerine Giriş | Problem Çözme Gösterim |
5 | Araştırma Tasarımı | Gösterim Grup Çalışması |
6 | Nicel Araştırma Yöntemleri | Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
7 | Nicel Araştırma Yöntemleri Ara Sınav | Problem Çözme Grup Çalışması |
8 | Nitel Araştırma Yöntemleri | Gösterim Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
8 | Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması | Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması |
9 | Örnekleme ve Örnekleme Yöntemleri | Gösterim Grup Çalışması |
10 | Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar) | Grup Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması |
11 | Değişkenler arasındaki ilişkileri ve farklılıklarla ilgili veri analizi (Ki-kare, Korelasyon, T Testi, One-Way Anova/ Tekli Varyans, Korelasyon) | Grup Çalışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması |
12 | Araştırma Etiği | Gösterim |
13 | Araştırma Raporu | Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
14 | Ödev Sunumu | Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Vaka Çalışması Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. | Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 |
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 |
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 |
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 |