Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Etkili İletişim | MUF421 | 7 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | Doç. Dr. Ali ARICI |
Amaç |
Öğrencilerin iletişim türleri çerçevesinde genel iletişim yeteneklerini; potansiyellerini geliştirmek, mesleki yazışma teknikleri hakkındaki bilgi düzeylerini artırmak, teknoloji ve iletişim bağlantısını teorik ve uygulama bağlamında kurabilmelerine yardımcı olmak, resmi ve gayri resmi iletişim arasındaki farkları hatırlatmak, sunum hazırlama ve sunuş yapma yeteneklerini geliştirmek dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
İletişim ve dijital teknolojiler hakkında genel kavramları tanımlayan ve temel bilgiler aktaran konular içermektedir. |
Ders Kaynakları |
İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. Çaktırmadan İkna, Packard, V., 2007, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 7 | 4 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim kavramı, türleri, önemi, fonksiyonları ve temel özellikleri | Ders Sözlü |
2 | İletişim süreci ve ı̇letişim ı̇le ı̇lgili temel kavramlar | Ders Sözlü |
3 | Sözsüz ı̇letişim ve kinesics | Ders Sözlü |
4 | Sözsüz ı̇letişim ve kinesics II | Ders Sözlü |
5 | Formal-ı̇nformal ı̇letişim ve yazılı ı̇letişim | Ders Sözlü |
6 | Sözlü ı̇letişim, konuşma ve ı̇lgili temel kavramları | Ders Sözlü |
7 | Algı ve iletişim | Ders Sözlü |
8 | Görsel ı̇letişim, ı̇lgili temel kavramları | Ders Sözlü |
9 | Dinleme kavramı ve türleri çerçevesinde günümüzde ı̇letişim | Ders Sözlü |
10 | İkna kavramı, teorileri ve ı̇lgili temel kavramları | Ders Sözlü |
11 | İkna kavramı, teorileri ve ı̇lgili temel kavramları II | Ders Sözlü |
12 | Sunum teknikleri ve programları | Ders Sözlü |
13 | Sunum hazırlama ve sunum yapma | Ders Sözlü |
14 | Sunum hazırlama ve sunum yapma II | Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|