Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gönüllülük Çalışmaları | MUF425 | 7 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | TÜRKÇE |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Ders Veren | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Amaç |
Topluma fayda sağlayacak hizmetleri tanımak, bu faaliyetlerde yer almak sosyalleşmek |
Ders İçeriği |
TOPLUMSAL KONULARI ELE ALARAK,EN AZ DÖRT ETKİNLİĞE KATILMAK |
Ders Kaynakları |
kişisel ve gönüllü çalışma
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 30 | 6 | 180 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 150 | 4 | 600 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 30 | 4 | 120 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 100 | 4 | 400 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 40 | 4 | 160 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 100 | 4 | 400 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 40 | 4 | 160 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 120 | 2 | 240 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 120 | 2 | 240 |
Final | Final | 60 | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 2560 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 100,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | topluma hizmet uygulamalarını tanımlamak | |
2 | topluma hizmet veren kurumlanın faaliyet alanları tanıtma | |
3 | Toplumsal hizmet veren dernek ve stk 1arın anlatılması | |
4 | giysi toplama ve ihtiyaç sahiplerini bulma | |
5 | SEVGİ EVLERİNE GİTME | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | SEVGİ EVLERİNDE PROĞRAMA DAHİL OLMA | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | mavi kapak toplama ve elektirikli sandalyeyi temin etme | |
8 | YAŞLILAR YURDUNA GİTME | Sınıf Dışı Çalışma |
9 | YAŞLILAR YURDUNDA İHTİYAÇ SAHİPLERİNE İSTEDİKLERİNİ ULAŞTIRMA | Sınıf Dışı Çalışma |
10 | SOKAK HAYVANLARINI BESLEME | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | kırtasiye okul malzemesi toplama ihtiyaç tespit edilen okula ulaştırma | |
12 | ANA OKULU ÖĞRECİLERİ İLE FAALİYET DÜZENLEME | Sınıf Dışı Çalışma |
13 | ENGELLİ ÖĞRECİLERİ İLE FAALİYET DÜZENLEME | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | hayvan barınağına gitme ve hayvanları besleme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
sosyal davranış geliştirme | Ödev / Proje | Seminer Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
gönüllü çalışmayı öğrenme | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
ekip çalışmasını öğrenme | Ödev / Proje | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
çevreye karşı duyarlı olma | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
toplumsal ihtiyaçları tespit etme | Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
sosyal davranış geliştirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
gönüllü çalışmayı öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ekip çalışmasını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
çevreye karşı duyarlı olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
toplumsal ihtiyaçları tespit etme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |