Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe ve Finans Bitirme Projesi | MUF402 | 8 | 0 + 4 | 7,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, Yüz yüze eğitim, Uygulama çalışması |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY Prof. Dr. Ümmühan ASLAN Doç. Dr. Berna DEMİR Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR Dr. Öğr. Üyesi Vahdet ALTUNDAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin dört yıl boyunca elde ettikleri bilgileri kullanarak problemleri çözme yeteneklerini geliştirmeyi ve akademik araştırıma yaparak projelendirebilmelerini hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Muhasebe ve finans alanına ait güncel, tarihsel, uygulamayı ilgilendiren konular, mesleği ilgilendiren konular, teorik ve hukuksal konuların tartışılması, projelendirilmesi ve aktarılması. |
Ders Kaynakları |
kütüphaneler, web siteleri, internet kaynakları, işletmeler
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Araştırma Teknikleri Kitabı. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 181 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin oryantasyonu | Ders |
2 | Araştırma Nasıl Yapılır | Ders |
3 | Araştırma Nasıl Yapılır 2 | Ders |
4 | Konu başlıklarının belirlenmesi | Sözlü |
5 | Konu İçeriklerinin oluşturulması | Beyin Fırtınası |
6 | Saha Araştırmaları | Saha / Arazi Çalışması |
7 | Saha Araştırmaları 2 | Saha / Arazi Çalışması |
8 | Ara dönem Sunumları | Seminer |
9 | Saha Araştırmaları 3 | Saha / Arazi Çalışması |
10 | Araştırmaların Sunumu 1 | Sözlü |
11 | Araştırmaların Sunumu 2 | Sözlü |
12 | Araştırmaların Sunumu 3 | Sözlü |
13 | Araştırmaların Sunumu 4 | Sözlü |
14 | Araştırmaların Sunumu 5 | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler araştırma yapma, sorun çözme ve sunum yapma teknik ve yöntemlerini öğrenmiş olacaklardır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler araştırma yapma, sorun çözme ve sunum yapma teknik ve yöntemlerini öğrenmiş olacaklardır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |