Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Kontrol ve İç Denetim | MUF420 | 8 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Enes ÖZCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, işletmelerde iç denetçi ihtiyacını karşılayacak, iç denetim alanında uzman bireyler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste, iç kontrol ve iç denetim ilişkisi, risk yönetimi ve iç kontrol, kurumsal yönetim ilkeleri, iç kontrol modelleri, Türkiye bağımsız denetim standartlarında iç denetim, uluslararası iç denetim standartları, iç denetimin planlaması, yürütülmesi, raporlaması, iç denetim faaliyetlerinin belgelenmesi ve iç denetimde kalite güvence standartları konuları işlenir. |
Ders Kaynakları |
Münevver Yılancı, İç Denetim, Detay Yayıncılık, 3. Genişletilmiş Baskı, 2015.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 3 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmelerde İç Kontrolün Yeri Ve Önemi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İç Kontrol Ve İç Denetim İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Risk Yönetimi Ve İç Kontrol | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Kurumsal Yönetim İlkeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | İç Kontrol Modelleri, İç Kontrolün İç Denetim Ve Dış Denetimle İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
6 | İç Denetimin Kurumsal Yönetimdeki Rolü | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Türkiye Bağımsız Denetim Standartlarında İç Denetim | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Arasınav | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Uluslararası İç Denetim Standartları | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İç Denetimin Planlaması | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İç Denetimin Yürütülmesi | |
12 | İç Denetimde Raporlama | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
13 | İç Denetim Faaliyetlerinin Belgelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
14 | İç Denetimde Kalite Güvence Standartları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İŞletmelerde iç kontrolün rolü ve önemi ve iç denetçinin sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Risk Yönetimi, Kurumsal Yönetim İlkeleri hakkında bilgi sahibi olur ve iç denetim ile ilişkilendirir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Uluslararası iç denetim standartları hakkında bilgi sahibi olur. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
İç denetimde kalite güvencesi ve raporlama hakkında bilgi sahibi olur. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞletmelerde iç kontrolün rolü ve önemi ve iç denetçinin sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Risk Yönetimi, Kurumsal Yönetim İlkeleri hakkında bilgi sahibi olur ve iç denetim ile ilişkilendirir. | 2 | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası iç denetim standartları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İç denetimde kalite güvencesi ve raporlama hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |