EN
  • Anasayfa
  • MUF420 İç Kontrol ve İç Denetim (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MUF420 - İç Kontrol ve İç Denetim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İç Kontrol ve İç Denetim MUF420 8 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Enes ÖZCAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, işletmelerde iç denetçi ihtiyacını karşılayacak, iç denetim alanında uzman bireyler yetiştirmektir.

Ders İçeriği

Bu derste, iç kontrol ve iç denetim ilişkisi, risk yönetimi ve iç kontrol, kurumsal yönetim ilkeleri, iç kontrol modelleri, Türkiye bağımsız denetim standartlarında iç denetim, uluslararası iç denetim standartları, iç denetimin planlaması, yürütülmesi, raporlaması, iç denetim faaliyetlerinin belgelenmesi ve iç denetimde kalite güvence standartları konuları işlenir.

Ders Kaynakları Münevver Yılancı, İç Denetim, Detay Yayıncılık, 3. Genişletilmiş Baskı, 2015.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 3 3
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 8 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 95
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,73
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İşletmelerde İç Kontrolün Yeri Ve Önemi Ders Tartışmalı Ders
2 İç Kontrol Ve İç Denetim İlişkisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Risk Yönetimi Ve İç Kontrol Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Kurumsal Yönetim İlkeleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 İç Kontrol Modelleri, İç Kontrolün İç Denetim Ve Dış Denetimle İlişkisi Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
6 İç Denetimin Kurumsal Yönetimdeki Rolü Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
7 Türkiye Bağımsız Denetim Standartlarında İç Denetim Ders Tartışmalı Ders
8 Arasınav Ders Tartışmalı Ders
9 Uluslararası İç Denetim Standartları Ders Tartışmalı Ders
10 İç Denetimin Planlaması Ders Tartışmalı Ders
11 İç Denetimin Yürütülmesi
12 İç Denetimde Raporlama Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
13 İç Denetim Faaliyetlerinin Belgelenmesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
14 İç Denetimde Kalite Güvence Standartları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İŞletmelerde iç kontrolün rolü ve önemi ve iç denetçinin sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Risk Yönetimi, Kurumsal Yönetim İlkeleri hakkında bilgi sahibi olur ve iç denetim ile ilişkilendirir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Uluslararası iç denetim standartları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İç denetimde kalite güvencesi ve raporlama hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İŞletmelerde iç kontrolün rolü ve önemi ve iç denetçinin sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur. 2 - - - 3 - - - - - - - - -
Risk Yönetimi, Kurumsal Yönetim İlkeleri hakkında bilgi sahibi olur ve iç denetim ile ilişkilendirir. 2 - - - 3 - - - - - - - - -
Uluslararası iç denetim standartları hakkında bilgi sahibi olur. 4 - - - 3 - - - - - - - - -
İç denetimde kalite güvencesi ve raporlama hakkında bilgi sahibi olur. 4 - - - - - - - - - - - 5 -