Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makro Ekonomik ve Finansal Göstergeler | MUF422 | 8 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere milli gelir, fiyatlar, enflasyon, döviz kurları, ücretler, bütçe dengesi gibi temel iktisadi göstergeler hakkında bilgi vermek ve bu değişkenler arasındaki ilişkileri incelemektir. |
Ders İçeriği |
Milli gelir, enflasyon, işsizlik, gelir dağılımı , ödemeler dengesi, cari açık, kur, bütçe, finansal sistem analizi |
Ders Kaynakları |
1-Ömer Faruk Çolak, Alaattin Aktaş, Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması, Eflatun Yayınevi, 2009.
Elif Çepni, (2005). Ekonomik Göstergeler ve İstatistikler Rehberi. Ankara: Seçkin Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İktisadi Göstergelere Giriş (iktisadi verilerin sunuluş biçimi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Milli Gelir Verilerinin Elde Edilmesi ve Yorumlanması I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Milli Gelir Verilerinin Elde Edilmesi ve Yorumlanması II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Fiyatlar Genel Düzeyi ve Enflasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Fiyatların Farklılaşması ve Gelir Dağılımı Göstergeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | İstihdam Piyasası İstatistikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Kamu Harcamaları ve Gelirleri, Bütçe Dengesi İstatistikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Nominal ve Reel Döviz Kurlarının Tanımlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Ödemeler Dengesi İstatistikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Ödemeler Dengesinin Diğer Makro Göstergelerle İlişkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Finansal Piyasa Göstergeleri I(Para Arzı, Piyasa Faiz Oranı) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Finansal Piyasa Göstergeleri II (Para Arzı, Piyasa Faiz Oranı) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Makro ve Finansal Göstergeler Soru Örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Dönem Değerlendirmesi | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye ekonomisinin iktisadi göstergelerini kullanarak ekonomi politikalarını değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Ulusal ve uluslar arası iktisadi verileri takip edebilir. ; | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekonomik göstergeler ve fiyatlar arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye ekonomisinin iktisadi göstergelerini kullanarak ekonomi politikalarını değerlendirebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 |
Ulusal ve uluslar arası iktisadi verileri takip edebilir. ; | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 |
Ekonomik göstergeler ve fiyatlar arasındaki ilişkiyi anlayabilir ve analiz edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 |