Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistik | MUF214 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MUHASEBE VE FİNANS YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER |
Amaç |
Olasılık ve istatistiğin temel kavramlarını öğretmek ve öğrencilerin olasılık ve istatistiği iş yaşantılarında etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
İstatistiğin kullanımı ile ilgili giriş; tanıtımsal istatistik, frekans dağılımı; merkezi eğilim ve varyans ölçümleri; tahmin yöntemleri; bazı parametrik analizlerin uygulaması ve uygulamalarda istatistik paket programlarının kullanımı şeklindedir. |
Ders Kaynakları |
Ünver Ö., Gamgam H., Altunkaynak B., TEMEL İSTATİSTİK YÖNTEMLER SPSS UYGULAMALI, Gazi Kitapevi, 2011
Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik, NOBEL Kitabevi, 2004 Çev. Yılancı, V., Bektaş, H., Candan, G. (2019) 100 İstatistiksel Test, Nobel Yayınevi, Ankara Altunkaynak, B., Gamgam, H. (2021) SPSS Uygulamalı Regresyon Analizi, Seçkin Yayınevi, Ankara. Özdamar, K. (2013). Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi I, Nisan Kitabevi, Eskişehir. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 39 |
Kısa Sınav 1 | 1 |
Ödev 1 | 1 |
Toplam | 41 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %59 |
Toplam | %59 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %41 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %59 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,55 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar, Ölçme düzeyleri, SPSS'e giriş | Ders |
2 | Verilerin düzenlenmesi, Dağılımlar, SPSS menüleri | Ders |
3 | SPSS ile tablo oluşturma, dönüşüm yapma | Ders |
4 | Grafikleri ve SPSS uygulamaları | Ders |
6 | Merkezi Eğilim Ölçüleri ve SPSS çalışmaları | Ders |
7 | Değişkenlik Ölçüleri ve SPSS çalışmaları. | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Hipotez testlerine giriş, Normallik testi ve SPSS çalışmaları | Ders |
10 | Z testi, t testi, güven aralıkları ve SPSS çalışmaları | Ders |
11 | İki grup testleri ve SPSS çalışmaları | Ders |
12 | Ki-kare ve korelasyon analizleri ve SPSS çalışmaları | Ders |
13 | Tek Faktör Varyans Analizi ve SPSS çalışmaları | Ders |
14 | Regresyon Analizi ve SPSS çalışmaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İstatistiğin temel kavramlarının tanımlarını bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Verilere ilişkin tablo ve grafikleri oluşturabilir ve bunları yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Tahmin yöntemlerini uygulayıp yorumlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Temel analiz metotlarını öğrenir ve çözümleyebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
En az bir paket programlama ile verileri analiz edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İstatistiğin temel kavramlarının tanımlarını bilir | - | - | - | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | - | 3 | - | - | 5 | - | ;
Verilere ilişkin tablo ve grafikleri oluşturabilir ve bunları yorumlayabilir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | - | - | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | ;
Tahmin yöntemlerini uygulayıp yorumlayabilir. | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | ;
Temel analiz metotlarını öğrenir ve çözümleyebilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | ;
En az bir paket programlama ile verileri analiz edebilir. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | ;
Ortalama Değer | 3 | 2,6 | 2,8 | 3,6 | 2,2 | 4,2 | 2,2 | 2,4 | 3,4 | 3,6 | 2,8 | 3 | 4,6 | 1,4 |