EN
  • Anasayfa
  • TRZ103 II. Yabancı Dil I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TRZ103 - II. Yabancı Dil I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil I TRZ103 1 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL
Amaç

II. Yabancı dil Almanca öğretimi

Ders İçeriği

yabancı dil Almanca A 1.1, gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları 2. A Grammatik Sprachniveau A1 A2 Übunggsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4
3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8 A
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 3 6
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 8 8
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 2 2
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 5 5
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 106
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle tanışma, Kaynak bilgisi, Seviye belirleme,
2 Selamlaşma, ilk tanışma, kişisel künye, soru kelimeleri
3 ülke-, dil,- şehir- isimleri, alfabe, sayılar, soru-, yönerge-, cümle yapısı, fiil çekimleri präsens
4 aile fertleri, cümle yapısı, haben - sein fiilleri, aktiviteler, meslekler,
5 Büro-eşya-araç, sıfatlar,dialoglar büro içinde
6 sıfatlar-antonymler, artikele göre sıfat çekimleri, fiyat sorgulamak
7 konu tekrarı
8 üniversitede bölümler, modal können, aktiviteler
9 Phonetik-kelime aksanı, hobiler, fiil olumlu-olumsuz, çekimler
10 günler, aylar, koleksiyonlar, sıfatlar, formel-informel söylem
11 fiil çekimleri şimdiki zaman, yerel edatlar, zamirler
12 modal fiil ile sorular, cümle yapısı
13 Soru kelimeleri, olumsuz cümle, modal çekimler, modal kullanım
14 Auswertung/değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Grammatik:A 1.1.: Satzbau, Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Kommunikation A 1.1./İletişim A 1.1. Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Aussprache/Telaffuz Sunum / Seminer Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Deutsch verstehen A 1.1. Wortschatz/Almanca anlama A 1.1. Kelime hazinesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Grammatik:A 1.1.: Satzbau, Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Kommunikation A 1.1./İletişim A 1.1. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Aussprache/Telaffuz 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1