EN
  • Anasayfa
  • TRZ204 II. Yabancı Dil IV (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TRZ204 - II. Yabancı Dil IV
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil IV TRZ204 4 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Almanca
Dersin Verilişi örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL
Ders Veren
Amaç

II. Yabancı dil almanca öğretimi

Ders İçeriği

Yabancı dil almanca A 1.2., gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları 1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
2. A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita
3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 6 12
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 3 2 6
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 125
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, kaynakça, ders içeriği, ders
2 resmi ve günlük zaman dilimleri-saat, geçmiş zaman
3 Ünlüler, doğum tarihi, künye bilgileri, form doldurma
4 Tatil-reservasyon-şikayet- telefon görüşmesi ile
5 mektup yazmak-tatil, hobiler, hava durumu, arkadaşlar hakkında, davetiye yazmak
6 bölünebilir fiiler, cümle yapısı, perfekt haben ve sein fiileri ile
7 ara sınavı
8 etkinlik, buluşma, lokanta'da dialog
9 Præpositionen im Dativ, yol tarifi, davetiye
10 özel günler, oranizasyon hazırlamak, deklination
11 yönergeler, modal fiiller, cümle yapısı, sağlık hakkında
12 Komparation, Infinitiv mit zu, Höfliche Rede Konjunktiv II
13 Nebensatz mir Fragewort, Adverbien, Rezepte
14 Auswertung/değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deutsch verstehen A 1.2. Wortschatz/Almanca anlama A 1.2. Kelime hazinesi Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Benzetim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Gramer: Satzbau, Deklinatiion von Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen
Aussprache/Telaffuz Sunum / Seminer Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kommunikation A 1.2./İletişim A 1.2.
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri Yazılı Sınav Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Deutsch verstehen A 1.2. Wortschatz/Almanca anlama A 1.2. Kelime hazinesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Gramer: Satzbau, Deklinatiion von Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Aussprache/Telaffuz 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Kommunikation A 1.2./İletişim A 1.2. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1