Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
II. Yabancı Dil IV | TRZ204 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Almanca |
Dersin Verilişi | örgün sınıfta ders |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
II. Yabancı dil almanca öğretimi |
Ders İçeriği |
Yabancı dil almanca A 1.2., gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma |
Ders Kaynakları |
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
2. A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita 3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 4 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 2 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, kaynakça, ders içeriği, ders | |
2 | resmi ve günlük zaman dilimleri-saat, geçmiş zaman | |
3 | Ünlüler, doğum tarihi, künye bilgileri, form doldurma | |
4 | Tatil-reservasyon-şikayet- telefon görüşmesi ile | |
5 | mektup yazmak-tatil, hobiler, hava durumu, arkadaşlar hakkında, davetiye yazmak | |
6 | bölünebilir fiiler, cümle yapısı, perfekt haben ve sein fiileri ile | |
7 | ara sınavı | |
8 | etkinlik, buluşma, lokanta'da dialog | |
9 | Præpositionen im Dativ, yol tarifi, davetiye | |
10 | özel günler, oranizasyon hazırlamak, deklination | |
11 | yönergeler, modal fiiller, cümle yapısı, sağlık hakkında | |
12 | Komparation, Infinitiv mit zu, Höfliche Rede Konjunktiv II | |
13 | Nebensatz mir Fragewort, Adverbien, Rezepte | |
14 | Auswertung/değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Deutsch verstehen A 1.2. Wortschatz/Almanca anlama A 1.2. Kelime hazinesi | Yazılı Sınav | Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Gramer: Satzbau, Deklinatiion von Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen | |||
Aussprache/Telaffuz | Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kommunikation A 1.2./İletişim A 1.2. | |||
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri | Yazılı Sınav | Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Deutsch verstehen A 1.2. Wortschatz/Almanca anlama A 1.2. Kelime hazinesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Gramer: Satzbau, Deklinatiion von Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Aussprache/Telaffuz | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Kommunikation A 1.2./İletişim A 1.2. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |