Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizm Coğrafyası | TRZ216 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Beşerî ve fizikî coğrafya kapsamında Türkiye´nin coğrafî bölgelerinin, doğal, tarihi ve kültürel zenginliklerinin, turizm değerlerinin ve potansiyellerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Türkiye'nin genel coğrafyası, beşerî ve fizikî coğrafya, turizm çeşitleri, sürdürülebilir turizm, Türkiye'nin coğrafi bölgelerindeki turizm kaynakları ve potansiyelleri |
Ders Kaynakları |
ŞENOL, Fazıl, Türkiye Turizm Coğrafyası ve Dünya Kültürel Mirası, Detay Yayıncılık, 2016
Zengin, Burhanettin (2006) Turizm Coğrafyası, Değişim Yayınevi, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Turizm, Coğrafya ve Turizm Coğrafyasına Genel Bir Bakış | Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Turizm ve Coğrafya İlişkisi, Turizm Coğrafyasının Unsurları | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Fizikî Coğrafya ve Turizm Türleri | Tartışmalı Ders Gösterim |
5 | Beşerî Coğrafya ve Turizm Türleri | Seminer Grup Çalışması |
5 | Sürdürülebilir Turizm | Küçük Grup Tartışması Gösterim |
7 | ARA SINAV | |
8 | Ege Bölgesi | |
9 | Marmara Bölgesi | |
10 | Karadeniz Bölgesi | |
11 | İç Anadolu Bölgesi | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
12 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi | |
13 | Doğu Anadolu Bölgesi | Gösterim Grup Çalışması |
14 | Türkiye'nin Turizm Potansiyeli ve Alternatif Destinasyonlar | Vaka Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'nin turizm potansiyelini ve Türkiye'deki alternatif destinasyonları öğrenir. | |||
Turizm, coğrafya ve turizm coğrafyası kavramlarını öğrenir. | |||
Türkiye turizm çeşitlerini öğrenir. | |||
Akdeniz, Ege, Marmara, Karadeniz, İç Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Doğu Anadolu Bölgelerinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır. | |||
Türkiye´nin genel coğrafyasını tanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'nin turizm potansiyelini ve Türkiye'deki alternatif destinasyonları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Turizm, coğrafya ve turizm coğrafyası kavramlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye turizm çeşitlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akdeniz, Ege, Marmara, Karadeniz, İç Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Doğu Anadolu Bölgelerinde ön plana çıkan turizm kaynaklarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye´nin genel coğrafyasını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |