EN
  • Anasayfa
  • TRZ303 II. Yabancı Dil V (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ303 - II. Yabancı Dil V
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil V TRZ303 5 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TRZ103 II. Yabancı Dil I Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Almanca
Dersin Verilişi Örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL
Amaç

II. Yabancı dil almanca öğretimi

Ders İçeriği

Yabancı dil almanca A. 2.1.., gramer, okuma yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları 3. A Grammatik Sprachniveau A1 A2 Übunggsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
2. Berliner Platz 2 Deutsch im Alltag A 2 Teil 1 Klett Verlag
4. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen Verlag
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 2 2
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 4 4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 5 5
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 6 6
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 105
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle tanışma, kaynak belirleme,sınıf seviyesi tespitii
2 Kişisel açıklama, sıfatlar, kompliman yapmak,
3 Akreditasyondaki edatlar, kılık - kıyafet, özellikler, cümle yapısı Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
4 yan cümle yapısı, soru cümle yapısı, uygulama
5 zaman dilimi Perfekt'te fiil çekimleri ve cümle yapısı
6 Gazete metni inceleme, ilanlar, tanımlık ile sıfat çekimleri
7 ara sınavı
8 ilan yazmak, yansıtma zamiri, Konjunktiv I
9 Spor metni, okuma, soru cevap, Akkusativ li yansıtma zamiri
10 dinleme metni, röportaj
11 indefinita, Pronomen, kelime birleştirme Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması
12 iş başvurusu, yazma,
13 iş görüşmesi, dialog konuşma Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü
14 değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deutsch verstehen A 2.1. Wortschatz/Almanca anlama A 2.1. Kelime hazinesi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Kommunikation A 2.1./İletişim A 2.1. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Aussprache/Telaffuz Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen,Pronomen Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Deutsch verstehen A 2.1. Wortschatz/Almanca anlama A 2.1. Kelime hazinesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Kommunikation A 2.1./İletişim A 2.1. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Aussprache/Telaffuz 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen,Pronomen 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1