Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
II. Yabancı Dil VII | TRZ403 | 7 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
||||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Almanca | ||||||
Dersin Verilişi | örgün sınıfta ders | ||||||
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bilge ÜNAL | ||||||
Ders Veren | Öğr. Gör. Bilge ÜNAL | ||||||
Amaç |
II. Yabancı dil almanca öğretimi |
||||||
Ders İçeriği |
Yabancı dil almanca A 2.2., gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma |
||||||
Ders Kaynakları |
1. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen Verlag
2. deutsch.kombi plus 5 Klett Verlag 3. Berliner Platz 2 Deutsch im Alltag A 2 Teil 2 Klett Verlag 5. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8 4. Begegnungen A 1+Deutsch als Fremdsprache A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita und 3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen |
||||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
50
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 6 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 6 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, kaynak bilgisi, sınıf sevivesi tespiti | |
2 | Kişisel açıklama, sıfatlar, kompliman yapmak, | |
3 | Akreditasyondaki edatlar, kılık - kıyafet, özellikler, cümle yapısı, | |
4 | yan cümle yapısı, soru cümle yapısı, uygulama | |
5 | zaman dilimi Perfekt'te fiil çekimleri ve cümle yapısı | |
6 | gazete metni inceleme, ilanlar, tanımlık ile sıfat çekimleri | |
7 | ara sınavı | |
8 | ilan yazmak, Reflexivpronomen, Konjunktiv I | |
9 | okuma metni spor ile ilgili,soru cevap uygulaması, akkusativ de yansıtma zamiri | |
10 | dinleme metni, röportaj, | |
11 | Indefinita,Pronomen, cümle yapısı | |
12 | iş başvurusunu yazma | |
13 | iş görüşmesi, dialog konuşma | |
14 | Auswertung/değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kommunikation A 2.1./İletişim A 2.1. | Yazılı Sınav | Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri | Yazılı Sınav | Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Deutsch verstehen A 2.1. Wortschatz/Almanca anlama A 2.1. Kelime hazinesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Aussprache/Telaffuz | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kommunikation A 2.1./İletişim A 2.1. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Deutsch verstehen A 2.1. Wortschatz/Almanca anlama A 2.1. Kelime hazinesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Aussprache/Telaffuz | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |