EN
  • Anasayfa
  • TRZ403 II. Yabancı Dil VII (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TRZ403 - II. Yabancı Dil VII
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil VII TRZ403 7 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
TRZ103 II. Yabancı Dil I Evet
TRZ203 II. Yabancı Dil III Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Almanca
Dersin Verilişi örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Bilge ÜNAL
Ders Veren Öğr. Gör. Bilge ÜNAL
Amaç

II. Yabancı dil almanca öğretimi

Ders İçeriği

Yabancı dil almanca A 2.2., gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları 1. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen Verlag
2. deutsch.kombi plus 5 Klett Verlag
3. Berliner Platz 2 Deutsch im Alltag A 2 Teil 2 Klett Verlag
5. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
4. Begegnungen A 1+Deutsch als Fremdsprache A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita und 3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
50
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
50
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 6 6
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 2 2
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 2 2
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 6 12
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 4 4
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 111
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,35
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle tanışma, kaynak bilgisi, sınıf sevivesi tespiti
2 Kişisel açıklama, sıfatlar, kompliman yapmak,
3 Akreditasyondaki edatlar, kılık - kıyafet, özellikler, cümle yapısı,
4 yan cümle yapısı, soru cümle yapısı, uygulama
5 zaman dilimi Perfekt'te fiil çekimleri ve cümle yapısı
6 gazete metni inceleme, ilanlar, tanımlık ile sıfat çekimleri
7 ara sınavı
8 ilan yazmak, Reflexivpronomen, Konjunktiv I
9 okuma metni spor ile ilgili,soru cevap uygulaması, akkusativ de yansıtma zamiri
10 dinleme metni, röportaj,
11 Indefinita,Pronomen, cümle yapısı
12 iş başvurusunu yazma
13 iş görüşmesi, dialog konuşma
14 Auswertung/değerlendirme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kommunikation A 2.1./İletişim A 2.1. Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri Yazılı Sınav Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Deutsch verstehen A 2.1. Wortschatz/Almanca anlama A 2.1. Kelime hazinesi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Aussprache/Telaffuz Ödev / Proje Sunum / Seminer Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kommunikation A 2.1./İletişim A 2.1. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Deutsch verstehen A 2.1. Wortschatz/Almanca anlama A 2.1. Kelime hazinesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Aussprache/Telaffuz 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1