Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
II. Yabancı Dil VIII | TRZ404 | 8 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
||||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Almanca | ||||||
Dersin Verilişi | Örgün sınıfta ders | ||||||
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL | ||||||
Ders Veren | |||||||
Amaç |
II. Yabancı dil almanca öğretimi |
||||||
Ders İçeriği |
Yabancı dil almanca A 2.2., gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma |
||||||
Ders Kaynakları |
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
2. A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita 3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen |
||||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 12 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 2 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, ders içeriği, kaynak ve ders | |
2 | Mesleki tanıtım, Kariyer, biyografi incelemesi | |
3 | relativ cümle, relativ zamiri | |
4 | dinleme, interview, anlama | |
5 | Hayalimdeki meslekler, konjunktiv | |
6 | çalışma yaşamın yarısı-tartışma, şehir tanıtımı | |
7 | ara sınavı, konu tekrarı | Gösterim |
8 | güncel hayatta medya araçları | |
9 | alışkanlıklar, tv-radio haberleri; trafik, siyaset, spor, hava raporu | |
10 | Kurumsal eğitim ve medyanın artılarını ve eksilerini tartışmak | Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
11 | Televizyon konulu yazılar | |
12 | Wortbildung/kelime yapı taşları, Antonyme zu Adjektiven/sıfatlar | |
13 | Almanya'da Siyaset: devlet-eyalet, şehir-mahalle yönetimi | |
14 | Auswertung/değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kommunikation A 2.2./İletişim A 2.2. | Yazılı Sınav | Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Aussprache/Telaffuz | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Deutsch verstehen A 2.2. Wortschatz/Almanca anlama A 2.2. Kelime hazinesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kommunikation A 2.2./İletişim A 2.2. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
alltägliche + formelle + informellle Sprachfähigkeiten/güncel + resmi + gayrı resmi dil becerileri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grammatik: Satzbau, Nebensätze, Relativsätze, Präpositionen, Pronomen | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Aussprache/Telaffuz | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deutsch verstehen A 2.2. Wortschatz/Almanca anlama A 2.2. Kelime hazinesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |