EN
  • Anasayfa
  • TRZ104 II. Yabancı Dil II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TRZ104 - II. Yabancı Dil II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
II. Yabancı Dil II TRZ104 2 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Almanca
Dersin Verilişi Örgün sınıfta ders
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL
Ders Veren
Amaç

II. Yabancı dil almanca öğretimi

Ders İçeriği

Yabancı dil almanca A 1.2. , gramer, okuma, yazma, dinleme, konuşma

Ders Kaynakları 2. Begegnungen A 1+Deutsch als Fremdsprache A Grammatik-Schubert Verlag A. Buscha/S. Szita
3. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen
1. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 12 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 4 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 6 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 124
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, kaynakça , ders içeriği, ders
2 resmi ve günlük zaman dilimleri-saat, geçmiş zaman
3 Ünlüler, doğum tarihi, künye bilgileri, form doldurma
4 tatil - rezervasyon-şikayet telefon görüşmesi ile Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
5 mektup yazmak tatil, hobiler, havadurumu, arkadaşlar hakkında, davetiye yazmak
6 bölünebilir fiiler, cümle yapısı, Perfekt haben ve sein ile
7 konu tekrarı
8 etkinlikler, buluşma, dialoglar restaurant'ta Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Grup Çalışması
9 Cümledeki edatlar, yol tarifi, davet Gösterim Benzetim Grup Çalışması
10 özel günler, davet hazırlamak, özel günler, davet hazırlamak, deklination Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü
11 yönergeler-modal fiiller-cümle yapısı- sağlık ile ilgili
12 Karşılaştırma, zu ile mastar, kibar konuşma - dilek kipi II Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
13 Soru sözcüğü, zarflar, tarifler içeren yan tümce Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Sözlü
14 değerlendirme Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gramer: Satzbau, Deklinatiion von Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen
Aussprache/Telaffuz
Deutsch verstehen A 1.2. Wortschatz/Almanca anlama A 1.2. Kelime hazinesi Yazılı Sınav Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
resmi + gayrı resmi dil becerileri Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Kommunikation A 1.2./İletişim A 1.2. Yazılı Sınav Ödev / Proje Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Gramer: Satzbau, Deklinatiion von Präsens + Patizip Perfekt, Akkusativ, Dativ, Personalpronomen, Präpositionen 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Aussprache/Telaffuz 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Deutsch verstehen A 1.2. Wortschatz/Almanca anlama A 1.2. Kelime hazinesi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
resmi + gayrı resmi dil becerileri 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Kommunikation A 1.2./İletişim A 1.2. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1