EN
  • Anasayfa
  • TRZ309 Gıda Güvenliği ve Hijyen (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ309 - Gıda Güvenliği ve Hijyen
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gıda Güvenliği ve Hijyen TRZ309 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR
Ders Veren Arş. Gör. Serhat AYDIN
Amaç

Öğrencilere turizm işletmeleri bünyesinde hazırlanan ve/veya sunulan gıdaların hazırlanması, bekletilmesi ve servisi sırasında dikkat etmeleri gereken hijyen ve sanitasyon kuralları, olası risk faktörleri ve önlemleri hakkında bilgi vermek.

Ders İçeriği

Hijyen ve santitasyon kavramları, turizm işletmelerindeki alanlarda hijyen ve sanitasyon, personel hijyeni, gıdaların mikrobiyolojik, fiziksel ve kimyasal bozulması, gıda güvenliği, gıda güvenliği sistemleri.

Ders Kaynakları Gıda ve Personel Hijyeni, Sıdıka Bulduk, Emre Özgür Bulduk, 2014, Detay Yayıncılık, Ankara.
Gıda Endüstrisinde Güvenli Gıda Üretmek, Teslime Mahmutoğlu, 2010, Odtü Yayıncılık, Ankara.
Principles of Food Sanitation, Norman G. Marriott, Robert B. Gravani, 2006, Fifth Edition, Food Science Text Series, Springer Publishing.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 3 9
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 105
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriği ve amacı
2 Hijyen, sanitasyon kavramları
3 Gıda kaynaklı tehlikeler, gıdaların bozulması ve gıda güvenliği
4 Mikroorganizmalar, mikroorganizmaların bulaşma kaynakları ve gıdalarda üremesine etki eden faktörler
5 Gıda kaynaklı hastalıklar
6 Mutfak alanında hijyen
7 Personel Hijyeni ve Eğitimi, Ara sınav Tartışmalı Ders
8 Personel hijyeni ve eğitimi
9 İşletmede kullanılan suyun önemi ve su hijyeni Tartışmalı Ders
10 Tehlikeli gıda kaynakları, toplu beslenme yapan kuruluşlarda gıda hijyeni ve kritik kontrol noktaları
11 Atık Uzaklaştırma ve zararlı kontrolü
12 Hijyen ve sanitasyon konusunda yönetimsel yaklaşımlar ve sorunların ortadan kaldırılması Tartışmalı Ders
13 Güvenli gıda üretimi için hijyenik tasarım ve inşası
14 Turizm işletmelerinde hijyen konusunda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hijyen bağlamında risk değerlendirmesi yapmak. Yazılı Sınav Sözlü Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hijyen, gıda güvenliği, gıda kaynaklı hastalık gibi temel kavramları öğrenmek. Yazılı Sınav Sözlü Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Turizm işletmeleri bünyesinde özellikle gıdanın olduğu alanlarda hijyen kurallarını uygulama becerisi kazanmak. Yazılı Sınav Sözlü Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Hijyen bağlamında risk değerlendirmesi yapmak. 5 5 5 4 5 5 4 0 0 3 3 3 3 3
Hijyen, gıda güvenliği, gıda kaynaklı hastalık gibi temel kavramları öğrenmek. 5 5 5 4 5 5 4 0 0 3 3 3 2 2
Turizm işletmeleri bünyesinde özellikle gıdanın olduğu alanlarda hijyen kurallarını uygulama becerisi kazanmak. 5 5 5 4 5 5 4 0 0 3 3 3 2 2