Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Özel İlgi Turizmi | TRZ321 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Serhat BİNGÖL |
Amaç |
Kitle turizmi dışında özel ilgi turizm kavramının ve çeşitlerinin değerlendirilmesi, turizm için farklı bakış açılarının oluşmasını sağlanması ve bu doğrultuda özel ilgi turizminin öğrenilmesi temel amaçtır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, turizmde alternatif yaklaşımları, yeni eğilimleri ve buna yönelik turizm politikaları ve planlamalarını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Akoğlan Kozak, M. ve Bahçe, S. (2012). Özel İlgi Turizmi. Detay Yayıncılık.
Yaylı, A. ve Sürücü, Ö. (2016). Özel İlgi Turizmi. Detay Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Turizm ve turist | Ders |
2 | Özel ilgi turizmine giriş | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Özel ilgi turizmin etkileri, özellikleri ve sorunları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Özel ilgi turizmi ve kitle turizmi ilişkisi | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
5 | Özel ilgi turisti | Küçük Grup Tartışması |
6 | Özel ilgi turizmin temelleri | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
7 | Özel ilgi turizmde yeni trendler, beklentiler ve eğilimler | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
8 | Özel ilgi turizm çeşitleri | |
9 | Film ve dizi turizmi | Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
10 | Kırsal turizm | |
11 | Uzay turizmi | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
12 | Gastronomi turizmi | |
13 | Macera turizmi | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
14 | Bilecik'te özel ilgi turizmi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bölgedeki özel ilgi turizm potansiyelini öğrenir | |||
Özel ilgi turizm türlerini öğrenir | |||
Türkiye'deki özel ilgi turizm türlerini kavrar | |||
Özel ilgi turizmi kavramını açıklar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölgedeki özel ilgi turizm potansiyelini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özel ilgi turizm türlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'deki özel ilgi turizm türlerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özel ilgi turizmi kavramını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |