EN
  • Anasayfa
  • TRZ323 Turizmde Rekreasyon Yönetimi ve Animasyon (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ323 - Turizmde Rekreasyon Yönetimi ve Animasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizmde Rekreasyon Yönetimi ve Animasyon TRZ323 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Aliye ÇOBAN
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Aliye ÇOBAN
Amaç

Öğrencilerin rekreatif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve bu etkinliklere katılım konusunda farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca, otellerdeki animasyon uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders; zaman ve rekreasyon kavramı, rekreasyon ve animasyon hizmetlerinin çeşitleri, özellikleri, yönetimi ve uygulamalı animasyon etkinlikleri hakkındadır.

Ders Kaynakları Ardahan, F. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık.
Hazar, A. (2014). Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 87
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,41
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Zaman, boş zaman ve boş zaman değerlendirmeyle ilgili kavramlar
2 Rekreasyon teorisi
3 Rekreasyonel katılımını etkileyen faktörler
4 Rekreasyon yönetimi Problem Çözme
5 Rekreasyon eğitimi Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Kent planlamasında rekreasyon Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Rekreasyon ve oyun Problem Çözme Küçük Grup Tartışması
8 Ciddi boş zaman Problem Çözme Küçük Grup Tartışması
9 Animasyon Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
9 Animasyon hizmetlerinin yönetimi
11 Rekreasyon ve animasyon uygulamaları Rol Yapma / Drama Problem Çözme Küçük Grup Tartışması
12 Drama ve animasyon Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
13 Grup etkinliği
13 Grup etkinliği
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Rekreasyon teorisi,özellikleri ve turizm arasındaki ilişki hakkında yorum yapar.
Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemi hakkında açıklama yapar
Serbest zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur.
Uygulamalı animasyon etkinliklerini gerçekleştirir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Rekreasyon teorisi,özellikleri ve turizm arasındaki ilişki hakkında yorum yapar. - - - - - - - - - - - - - -
Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemi hakkında açıklama yapar - - - - - - - - - - - - - -
Serbest zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -
Uygulamalı animasyon etkinliklerini gerçekleştirir - - - - - - - - - - - - - -