Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizmde Rekreasyon Yönetimi ve Animasyon | TRZ323 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Aliye ÇOBAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Aliye ÇOBAN |
Amaç |
Öğrencilerin rekreatif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve bu etkinliklere katılım konusunda farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca, otellerdeki animasyon uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; zaman ve rekreasyon kavramı, rekreasyon ve animasyon hizmetlerinin çeşitleri, özellikleri, yönetimi ve uygulamalı animasyon etkinlikleri hakkındadır. |
Ders Kaynakları |
Ardahan, F. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık.
Hazar, A. (2014). Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Zaman, boş zaman ve boş zaman değerlendirmeyle ilgili kavramlar | |
2 | Rekreasyon teorisi | |
3 | Rekreasyonel katılımını etkileyen faktörler | |
4 | Rekreasyon yönetimi | Problem Çözme |
5 | Rekreasyon eğitimi | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Kent planlamasında rekreasyon | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Rekreasyon ve oyun | Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
8 | Ciddi boş zaman | Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
9 | Animasyon | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Animasyon hizmetlerinin yönetimi | |
11 | Rekreasyon ve animasyon uygulamaları | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
12 | Drama ve animasyon | Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Grup etkinliği | |
13 | Grup etkinliği |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Rekreasyon teorisi,özellikleri ve turizm arasındaki ilişki hakkında yorum yapar. | |||
Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemi hakkında açıklama yapar | |||
Serbest zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Uygulamalı animasyon etkinliklerini gerçekleştirir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rekreasyon teorisi,özellikleri ve turizm arasındaki ilişki hakkında yorum yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemi hakkında açıklama yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Serbest zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygulamalı animasyon etkinliklerini gerçekleştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |