EN
  • Anasayfa
  • TRZ330 Kalite Sistemleri Yönetimi (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
TRZ330 - Kalite Sistemleri Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kalite Sistemleri Yönetimi TRZ330 6 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR
Ders Veren
Amaç

Toplam kalite yönetimi anlayışının kavranması, toplam kalite yönetimi araç ve yöntemlerinin tanınıp uygulanması, turizmde kalite yönetimini uygulayabilecek bilgiye sahip olunması.

Ders İçeriği

Kalite ve kalite yönetiminin tarihsel gelişimi, Toplam Kalite Yönetiminin temel kavramları ve yaklaşımları, Toplam Kalite Yönetimi için kullanılan araç ve teknikler, kalite yönetim sistemleri, turizmde toplam kalite yönetimi.

Ders Kaynakları Turizm İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Muhsin Halis , Şehnaz Demirkol, 2010, Değişim Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin amacı ve içeriği.
2 Temel kalite kavramları. Ders
3 Toplam Kalite Yönetiminin tarihsel gelişimi ve kalite yönetim felsefesi.
4 Kalite çemberleri.
5 Toplam kalite için kullanılan araçlar. Tartışmalı Ders
5 Toplam kalite için kullanılan araçlar. Tartışmalı Ders
7 Toplam Kalite Yönetimi ve ilkeleri, Ara sınav Tartışmalı Ders
8 Toplam Kalite Yönetimi ve ilkeleri.
9 Kalite maliyetleri.
10 ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi. Tartışmalı Ders
11 Turizmde sektörel toplam kalite yönetimi (destinasyon kalitesi, hizmet üretim sürecinde kalite, turizm eğitiminde kalite vb.)
12 Turizm endüstrisinde Toplam Kalite Yönetimi.
12 Turizm endüstrisinde Toplam Kalite Yönetimi.
14 Turizm endüstrisinde Toplam Kalite Yönetimi ve karşılaşılan sorunlar.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kalite ve kalite yönetimiyle ilgili kavramları ifade eder. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Toplam Kalite Yönetimi ilkelerini uygular. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Organizasyondaki departmanların ve çeşitli pozisyonlarda çalışanların kalite sorumluluklarını açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kalite ve kalite yönetimiyle ilgili kavramları ifade eder. 3 4 4 4 5 5 0 0 0 2 3 4 5 4
Toplam Kalite Yönetimi ilkelerini uygular. 3 4 4 5 5 5 0 0 0 3 3 5 5 5
Organizasyondaki departmanların ve çeşitli pozisyonlarda çalışanların kalite sorumluluklarını açıklar. 3 4 4 5 5 5 0 0 0 3 3 5 5 5