Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri | TRZ405 | 7 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Amaç |
Bu ders bilimsel araştırmanın temel kavramlarının ve bilimsel araştırma ilkelerini ve sürecini öğretmeye yöneliktir. |
Ders İçeriği |
Bilimsel araştırmas dersi bilimsel araştırmasının temel kavramlarını ve bilimsel araştırmada metodolojik yaklaşımı içermektedir. Aynı zamanda bilimsel araştırma sürecinin adımları, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve rapor hazırlamayı kapsar. |
Ders Kaynakları |
Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları. Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık. Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 8 | 24 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Tanışma, dersin amacının ve araştırma eğitiminin öneminin tartışılması | |
2 | Bilim ve Bilim Tarihi | |
3 | Bilimsel Araştırmada Paradigmalar | |
4 | Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
5 | Araştırma Tasarımı | |
6 | Nicel ve Nitel Yöntemler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Verilerin toplanması ve verilerin sınıflandırılması | |
9 | Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar) | |
9 | Verilerin analizi (Frekans, Yüzde, Ortalama, Mod, Medyan, Çapraz Tablolar) | |
12 | Değişkenler arasındaki ilişkileri ve farklılıklarla ilgili veri analizi (Ki-kare, Korelasyon, T Testi, One-Way Anova/ Tekli Varyans, Korelasyon) | |
14 | Bilimsel Araştırma Raporunun Hazırlanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | |||
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | |||
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. | |||
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | |||
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 3 | 2 |
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 3 | 2 |
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. | 1 | 2 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 4 | 1 |
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 3 | 2 |
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. | 1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 |