Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kişisel Satış Teknikleri | TRZ429 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin kişisel satış teknikleri konularında detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır |
Ders İçeriği |
Kişisel satışa giriş, kişisel satış sürecinde bilgi toplama ve hazırlık, Kişisel satışta yeni gelişmeleri içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Uslu, A.T. 2005; Kişisel Satış Teknikleri, Beta Yayınları, 2. Baskı, İstanbul.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kişisel satışa giriş | |
3 | Satış temsilcisi kavramı ve satış temsilcisinin özellikleri | Ders |
3 | Satış temsilcisi kavramı ve satış temsilcisinin özellikleri | Ders |
4 | Kişisel satış faaliyetinde iletişim ve vücut dili | Ders |
5 | Kişisel satış sürecinde bilgi toplama ve hazırlık | |
6 | Kişisel satış sürecinde satış anı | |
7 | Arasınav | Ders |
8 | Kişisel satış sürecinde müşteri itirazları ve itirazları karşılama teknikleri | |
9 | Kişisel satış sürecinin kapatılması | |
10 | Müşteri türleri | |
11 | Kişisel satışta yeni gelişmeler | |
12 | Satış personelinin motivasyonu | |
13 | Örnek olaylar | |
13 | Örnek olaylar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kişisel satış süreci aşamalarının hedeflerini gösterebilecekler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kişisel satış sürecinde satış temsilcilerinin rolü ve müşteri davranışları üzerindeki etkisini belirleyebilecekler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kişisel satış ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kişisel satış sürecinin aşamalarını ve satış temsilcisinin özelliklerini açıklayabilecekler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Başarılı bir satış süreci için gerekli aşamaları özetleyebilecekler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kişisel satış süreci aşamalarının hedeflerini gösterebilecekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişisel satış sürecinde satış temsilcilerinin rolü ve müşteri davranışları üzerindeki etkisini belirleyebilecekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişisel satış ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişisel satış sürecinin aşamalarını ve satış temsilcisinin özelliklerini açıklayabilecekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Başarılı bir satış süreci için gerekli aşamaları özetleyebilecekler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |