Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnanç Turizmi | TRZ424 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurdan SEVİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, genel olarak turizm sektöründe ve inanç turizminde ortaya çıkan güncel eğilimleri ve gelişmeleri takip etmek ve değerlendirmektir. |
Ders İçeriği |
İnanç Merkezleri, Camii, Kilise ve Sinagogların Mimari özellikleri |
Ders Kaynakları |
Karabaltaoğlu, Ş. (2019). İnanç turizmi destinasyonlarının yönetimi: Kastamonu Hz.
Pir Şeyh Şaban-ı Veli örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Kastamonu
Üniversitesi Toplumsal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Barış Kavramının Sosyal Bilimler Açısından İncelenmesi (Küreselleşme, Göçler, Çatışmalar, Önyargılar, Yoksulluk) | Ders |
2 | Turizmin Gelişim Evreleri Kapsamında Toplumlar ve Kültürler Arasındaki Çatışmaların Tarihsel Boyutu | Ders |
3 | Rönesans ve Reform Hareketleri | Ders |
4 | Modernite, Post-Modernite ve Toplumsal Etkileri (Turizm ve Toplumsal İlişkiler Kapsamında) | Ders |
5 | Turizm-Barış İlişkisinin Evrensel Boyutu (İnsan Hakları, Mültecilik, Uluslararası Hukuk, Bireysel Özgürlükler, Demokrasi, Refah, Çevre) | Ders |
6 | Turizm Alanındaki Gelişmeler ve Değişim (Turistler, Turizm Türleri, İşletmeler ve Destinasyonlar Açısından) | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | İnanç Turizmi Kavramı (Bireysel ve Toplumsal Boyutu) | Ders |
9 | Kültürlerarası İlişkiler ve Turizm (Kültür ve Kültürel Çatışma Kavramları) | Ders |
10 | Şiddet, Savaş, Çatışmalar, Terörizm ve Turizme Etkileri Turizmin Politik Yönü ve Toplumsal Gücü | Ders |
11 | İnanç Turizminde Turistler ve Diğer Aktörler Arasındaki İlişkiler (Çatışmalar, Etkileşim, İletişim) | Ders |
12 | Turizm-Barış İlişkisi (Küresel Etik Kodlar, Sürdürülebilir ve Sorumlu Turizm, Turizmin Barışın Sağlanmasındaki Rolü) | Ders |
13 | İnanç Turizminin Küresel Barış Kapsamında Değerlendirilmesi | Ders |
14 | Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çözümleri, Etik Sorunların Değerlendirilmesi, Tartışmalar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Turizm ve barış kavramları arasındaki bağlantıyı anlamak, turizmin barışa katkılarını güçlendirecek yöntemleri ortaya çıkarabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnanç ve barış arasındaki ilişkinin tarihsel sürecini analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnanç turizminin birey ve gruplar arasındaki iletişim ve etkileşime etkilerini, sosyal bilimler kapsamında farklı boyutları ile değerlendirebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnanç turizmi ve barış ilişkisi kapsamında ortaya çıkabilecek sorunlara ilişkin çözümler önerebilmek ve bu çözümleri savunabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Konunun teorik boyutu ve uygulamalarına ilişkin konularda bağımsız ve eleştirel düşünce geliştirebilmek, sorunları anlayabilmek ve çözümler üretebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Turizm ve barış kavramları arasındaki bağlantıyı anlamak, turizmin barışa katkılarını güçlendirecek yöntemleri ortaya çıkarabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnanç ve barış arasındaki ilişkinin tarihsel sürecini analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnanç turizminin birey ve gruplar arasındaki iletişim ve etkileşime etkilerini, sosyal bilimler kapsamında farklı boyutları ile değerlendirebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnanç turizmi ve barış ilişkisi kapsamında ortaya çıkabilecek sorunlara ilişkin çözümler önerebilmek ve bu çözümleri savunabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konunun teorik boyutu ve uygulamalarına ilişkin konularda bağımsız ve eleştirel düşünce geliştirebilmek, sorunları anlayabilmek ve çözümler üretebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |